מכשיר שמיעה זעיר נטען

תוכן עניינים

עבור אנשים לא מעטים באוכלוסייה, מכשיר שמיעה זעיר נטען הוא חלק חשוב מחיי היום-יום. הוא עוזר לשמוע את הצליל בסביבה שמסביב וגם עוזר לתקשר עם אחרים. הנה המדריך המלא לבחירת מכשיר שמיעה, המשיכו לקרוא.

באופן כללי, מכשיר שמיעה הוא מכשיר המגביר את הסאונד והוא משמש אנשים עם אובדן שמיעה או חירשות ברמה כזאת או אחרת. בתוך עולם מכשירי השמיעה והסוגים השונים, תוכלו למצוא 2 סוגים עיקריים הכוללים מכשירי שמיעה אנלוגיים ודיגיטליים. כאשר מדברים על מכשיר שמיעה זעיר נטען, לרוב מדברים על מכשיר דיגיטלי. בואו נבין מה ההבדלים בין אלו.

מכשירי שמיעה דיגיטליים ואנלוגיים, מה עדיף?עבור אנשים לא מעטים באוכלוסייה, מכשיר שמיעה זעיר נטען הוא חלק חשוב מחיי היום-יום.

מכשירי שמיעה דיגיטליים, ביניהם מכשיר שמיעה זעיר נטען, הם הסוג הנפוץ ביותר של מכשירי שמיעה כיום. מכשירי השמיעה הדיגיטליים מוכנסים לעתים קרובות מאחורי האוזן, בתוך אפרכסת האוזן ובתוך תעלת האוזן. הם מגיעים עם מיקרופון קטן ומקלט שמולבש בחלקה של האוזן, כאשר מכשירי שמיעה אנלוגיים, לעומת זאת, אינם פופולריים כמו פעם.

בעבר, נעשה יותר שימוש במכשירים אנלוגיים לפני שמכשירים דיגיטליים הפכו פופולריים. מכשירים אנלוגיים נקראים לעתים קרובות מכשירי שמיעה בתוך האוזן או ITE, מכיוון שהם מתאימים לחלוטין לתוך תעלת האוזן ואין להם מקלט שתלוי מאחורי האוזן כמו מכשירי שמיעה דיגיטליים.

הבדלים נוספים בין מכשירי שמיעה דיגיטליים לאנלוגיים

בדרך כלל, למכשירי שמיעה דיגיטליים יש הרבה יותר תכונות מאלה האנלוגיים. כמו כן, מכשיר שמיעה זעיר נטען ניתן לתכנות כך שיתאים לצרכים האישיים שלכם. זאת, בעוד שמכשירי שמיעה אנלוגיים מוגדרים בצורה אחת ולא ניתנים לשינוי או תכנות לפי צרכים אישיים.

למכשירי שמיעה דיגיטליים יש גם מגוון סגנונות שונים שתוכלו לבחור מהם, בעוד שאנלוגיים מגיעים רק בסגנון אחד. הבדל נוסף הוא, שמכשירי שמיעה דיגיטליים יקרים יותר ממכשירי שמיעה אנלוגיים, אך הם גם מחזיקים מעמד זמן רב ונחשבים יחסית אמינים. חיסרון בדיגיטליים הוא, שאם הם מתקלקלים, חלקי החילוף והתיקונים עשויים להיות יקרים יותר מאשר אלו האנלוגיים.

מכשיר שמיעה זעיר נטען ודיסקרטיכאשר מדברים על מכשיר שמיעה זעיר נטען, לרוב מדברים על מכשיר דיגיטלי. בואו נבין מה ההבדלים בין אלו.

מכשירי שמיעה אנלוגיים אמנם זולים יותר ממכשירי שמיעה דיגיטליים זעירים, אבל הם פחות דיסקרטיים ויותר כבדים ומסורבלים. מכשיר שמיעה זעיר נטען הוא מכשיר שיש לו מיקרופון, מגבר ואפרכסת שאינם נראים מבחוץ, כאשר הם ממוקמים בתעלת האוזן. מכשיר השמיעה הזעיר יכול לשמש הן למבוגרים והן לילדים הסובלים מירידה קלה עד בינונית בשמיעה, וזאת ללא כל סרבול או משקל רב על האוזניים.

כידוע, אנשים אשר משתמשים במכשירי שמיעה כבדים עלולים לסבול מכאבים באזור האוזניים ומכאבי ראש, מה שאפשר למנוע באמצעות מכשיר שמיעה זעיר נטען וקל משקל. בתוך כך, מכשיר השמיעה הזעיר שינה את חייהם של אנשים רבים שלא היו מסוגלים לשמוע טוב קודם לכן ואולי אפילו התביישו או חששו להשתמש במכשיר שמיעה גדול ומסורבל. כעת הם יכולים ליהנות מהחיים שלהם ללא שום מגבלות, בגלל המכשיר הקטן הזה שמגביר את הסאונד עבורם.

שתל שבלול ומכשיר שמיעה זעיר זהים באופן פעולתם?

שתל השבלול הוא מכשיר המושתל באוזן הפנימית בניתוח. יש לו מרכיב חיצוני המעביר את הצליל לשתל, מה שממריץ את עצב השמיעה ויוצר דחפים חשמליים הנשלחים למוח ומתורגמים למידע לכל דבר ועניין. מנגד, מכשיר שמיעה מגביר את גלי הקול הנכנסים אליו ושולח אותם לאוזן, מה שלא מצריך ניתוח.

שתל השבלול ומכשיר השמיעה הזעיר אינם זהים בפעולה שלהם. שתל השבלול הוא מכשיר אלקטרוני המושתל בניתוח המסייע לאנשים עם אובדן שמיעה חמור עד עמוק. הוא מוחדר עמוק לתוך האוזן הפנימית וממריץ את עצב השמיעה, ומאפשר לאנשים לשמוע צלילים. מכשיר השמיעה הזעיר, לעומת זאת, הוא מכשיר לביש קטן שמגביר את הסאונד, כך שיהיה ניתן לשמוע אותו טוב יותר בצורה מוגברת. לפיכך, שתל השבלול ומכשיר השמיעה הזעיר שונים בגודלם, בתפקוד ובהיקף השימוש.

כיצד עובד מכשיר שמיעה זעיר נטען?מה שאפשר למנוע באמצעות מכשיר שמיעה זעיר נטען וקל משקל. בתוך כך, מכשיר השמיעה הזעיר שינה את חייהם של אנשים רבים שלא היו מסוגלים לשמוע טוב קודם

מכשיר שמיעה זעיר נטען הוא מכשיר קטן שניתן ללבוש בתוך או מאחורי האוזן, באפרכסת של האוזן, בתעלת האוזן ועוד. במילים פשוטות, הוא מגביר את גלי הקול העוברים באוויר. מכשיר זה יכול לשמש אנשים עם אובדן שמיעה קל עד בינוני.

מכשיר שמיעה מורכב משלושה חלקים עיקריים: מיקרופון, מגבר ורמקול. המיקרופון קולט צלילים ושולח אותם למגבר, מה שהופך אותם לחזקים יותר. לאחר מכן הרמקול שולח את הצלילים המוגברים הללו לתוך האוזן. אם אתם חושבים שאתם זקוקים למכשיר שמיעה, אנו ממליצים לעבור בדיקה במכון שמיעה. בואו נדבר גם על זה, המשיכו לקרוא.

החסרונות והיתרונות של מכשיר שמיעה זעיר נטען

מכשירי שמיעה הם דרך מצוינת לשפר את השמיעה, אך הם עלולים להיות יקרים. ייתכן שחלק מהאנשים לא יוכלו להרשות זאת לעצמם. ומעבר לחיסרון הנובע מהמחיר, צריך לקחת בחשבון את הנושא של הטעינה. אם אתם מחוץ לבית ואין לכם גישה לסוללות או לטעינת המכשיר, לא תוכלו להשתמש בו.

היתרונות של מכשיר שמיעה זעיר נטען הם היותו דיסקרטי יותר ואסתטי, מה שאומר שניתן ללבוש אותו בפומבי מבלי למשוך תשומת לב. הוא גם פשוט יותר לתחזוקה מאשר מכשירי שמיעה אחרים, מה שמהווה יתרון משמעותי בשגרת היום יום. הוא לא יצריך הרבה התעסקות של תחזוקה, וניתן להשתמש בו בכל יום מחדש בקלות, לבישתו היא הרבה יותר קלה מאשר מכשיר שמיעה אנלוגי כבד ומסורבל.

בדיקת שמיעה לפני התאמת מכשיר שמיעה

בדיקת שמיעה היא שלב מכריע בתהליך קבלת מכשיר שמיעה. בדיקת שמיעה תקבע אם אתם זכאים לקבל מכשיר שמיעה או לא. כמו כן, הבדיקה תסייע לכם להבין עד כמה מצבכם חמור ואיזה סוג מכשיר יתאים לכם ביותר. כמו כן, חשוב להיבדק לפני התאמת מכשיר שמיעה כי זה עוזר למנוע בעיות כמו טנטון, שעלול להיגרם מהתאמה לא נכונה.

בדיקת שמיעה יכולה גם לזהות אם יש מחלה בסיסית אחרת שיכולה לתרום לבעיה, כגון דלקות אוזניים או נזק עצבי. זה יעזור לרופא שלכם להחליט על מהלך הטיפול הטוב ביותר עבורכם, מלבד התאמת מכשיר שמיעה זעיר נטען. ובנוסף, חשוב לבצע בדיקת שמיעה לפני התאמת מכשיר שמיעה על מנת לבדוק אם הירידה בשמיעה היא קבועה או זמנית.

איך אדע באיזה מכשיר שמיעה לבחור?

עולם מכשירי השמיעה משתנה. זה כבר לא רק עניין של גודל או מחיר. מכשיר שמיעה זעיר נטען עמוס בתכונות שיכולות לעזור לכם לשמוע טוב יותר ולהרגיש בטוחים בסביבה שלכם. הדור החדש של מכשירי השמיעה הזעירים קטנים מספיק כדי להתאים לתעלת האוזן שלכם, מה שהופך אותם לדיסקרטיים יותר מקודמיהם – האנלוגיים.

כדאי לדעת, מכשירי שמיעה זעירים הם גם הרבה פחות יקרים מהאפשרויות המסורתיות, מה שהופך אותם לאופציה משתלמת עבור אלה הזקוקים לכך ביותר. יש להם מיקרופון ומגבר בטכנולוגיות מספיק מתקדמות, מה שמגביר את הסאונד היטב. כך תוכלו לשמוע שיחות בבירור ולהיות מובנים בקלות בטלפון, גם כשאתם בסביבה רועשת כמו מסעדה או ברחוב.

בין אם אתם צריכים מכשיר שמיעה זעיר נטען או אחד מסוג אחר, חשוב קודם כל להגיע למכון השמיעה הקרוב אליכם ולעבור בדיקת שמיעה. כך תוכלו להתאים את המכשיר הנכון לכם ביותר ואת כלל הטיפול.

צרו איתנו קשר
ד"ר סימה יום-טוב
ד"ר סימה יום-טוב

מייסדת המרכז למכשירי שמיעה בישראל, עם ניסיון עשיר מאד רפואת השמיעה ושיפור אורח חיים של כבדי שמיעה. מרצה בכנסים בתחום, מנהלת השתלמויות ופורומים מקצועיים במטרה להעשיר ולשפר את התחום.

התקשרו עכשיו!
לייעוץ ופתרונות שמיעה