איך מומלץ לבחור מכשירי שמיעה חדשים?

תוכן עניינים

אתגרים רבים צפויים לנו ככל שנתבגר. עם זאת, ירידה בשמיעה היא ללא ספק אחד מהמצבים הנפוצים ביותר. בעבר, רבים מהמבוגרים נרתעו ממכשירי שמיעה. עם זאת, הפיתוחים האחרונים בנושא איכות השמיעה הובילו לפיתוח פתרון נוח, יעיל ואסתטי מתמיד בנושא מכשירי שמיעה. חשוב שלא נמעיט בחשיבות הערך שמכשירים אלו עשויים להביא עמם לחיינו. מדובר בכלי שעשוי לשפר את איכות חיינו באופן מרחיק לכת. כאן, נראה כיצד כדאי לבחור מכשיר שמיעה אידיאלי לצרכים שלנו.

 

מכשיר שמיעה אינו מהווה המלצה – אלא חובה

מחקרים סטטיסטיים בתחום הרפואה מעריכים כמעל ל-30% מבני 65 ומעלה יתמודדו עם ירידה בשמיעה בדרגת חומרה כזו או אחרת. לאחר גיל 75, מעל למחצית מאיתנו נתמודד עם בעיות שמיעה וככל שנתבגר, הסבירות והחומרה יעלו. מעבר לעובדה שמדובר במגבלה המקשה מאוד על התפקוד ואיכות החיים, היא טומנת בחובה לא מעט תחלואה נלווית. חלק ניכר מהמתמודדים עם ירידה בשמיעה שאינה מטופלת עשויים לחוות קשיים בריכוז, חרדה, דיכאון ופגיעה בזיכרון. כדי להבטיח שנבלה את גיל הפרישה שלנו כפי שתמיד חלמנו, ללא תסכולים מיותרים, מומלץ בחום לפנות במהרה לבדיקה אצל אודיולוג ולהתחיל להתאים מכשיר. כיום, ישנם שלל יתרונות מכשירי שמיעה שבעבר לא היו זמינים לנו.

 

מכשירי שמיעה קטנים מהרגיל

אחד מהגורמים המרכזיים להימנעות משימוש של מכשיר שמיעה בקרב מבוגרים הייתה הנראות הבולטת של המכשיר. כיום, מכשירים אלו מגיעים במגוון רחב של עיצובים נסתרים ובעלי ממדים זעירים. במבט ראשון, לא ניתן להבחין בהם כלל. בעת הבחירה במכשיר השמיעה שלך, כדאי לחפש אחר הדגמים הקטנים שיבטיחו לך דיסקרטיות מלאה.

 

מכשיר שמיעה המציע חלוקת ערוצים

המכשירים של הדור החדש מאפשרים להתגבר על מכשול נפוץ נוסף במכשירים המסורתיים. בעבר, המכשירים הכילו מיקרופון יחיד המקליט בערוץ אחד. לכן, ההגברה לא פעלה רק על קולות חיוניים כמו דיבור, שיחות טלפון או הטלוויזיה בחדר שלנו, אלא גם על כל רעשי הסביבה. התוצאה הייתה צורמת ומעיקה למדי. כיום, המכשירים המתקדמים מצוידים בטכנולוגיות חכמות המחלקות את תוכן השמע לערוצים ומאפשרות להנמיך את רעשי הסביבה. חשוב לוודא שהמכשיר שנרכוש יעניק לנו את האפשרות הנוחה הזו.

 

חיבור למכשירים דיגיטליים

כשאנו מדברים על יתרונות מכשירי שמיעה, בעיקר בעידן הדיגיטלי, לא ניתן להתעלם מההיבט הזה. כולנו משתמשים כיום בטכנולוגיות דיגיטליות. בין אם מדובר בטלוויזיה חכמה, בסמארטפון או בכל אמצעי אחר, חשוב שנוכל ליהנות מההגברה האיכותית של מכשיר השמיעה עם כל מכשיר שנשתמש בו. מכשירים רבים מאפשרים כיום להתחבר עם Bluetooth בקליק אחד למכשירים שלך ולעבור משיחות בטלפון, לטלוויזיה, להגברת הסביבה המידית שלנו.

 

תוכניות שמע בהתאמה אישית

המכשירים המתקדמים ביותר מצוידים בחיישנים המזהים את מאפייני הסביבה ומשנים את חלוקת הצלילים כדי להבטיח שתהיה לך חוויה אופטימלית. התהליך נעשה באופן אוטומטי וניתן להתאמה אישית. ניתן לבחור את רמת הנמכת רעשי הסביבה, תוך שמירה על מידה מרבית של ערנות לנעשה סביבך כדי להימנע מסכנות.

 

חשוב לבחור במכשיר שמיעה המתאים לצרכיך

לא כל מכשירי השמיעה נולדו שווים. לכל מכשיר שמיעה ייעודים משלו ויכולות שמתאימות למצבים שמיעתיים ספציפיים. חלקנו נזדקק לפתרונות למניעת טנטון, אחרים יזדקקו לפתרון לבעיות ממקור עצבי. טווח האפשרויות כיום הוא רחב מתמיד ומאפשר ליהנות מחוויית שמיעה אידיאלית לצרכים האישיים שלך. לכן, חשוב בראש ובראשונה לעבור בדיקה ולהיוועץ בקלינאי תקשורת אודות האפשרויות הטובות ביותר. עבודה מול איש מקצוע תבטיח שניתן יהיה למצות את המיטב מהמבחר שזמין לך ולשפר את איכות החיים שלך באופן דרמטי.

צרו איתנו קשר
ד"ר סימה יום-טוב
ד"ר סימה יום-טוב

מייסדת המרכז למכשירי שמיעה בישראל, עם ניסיון עשיר מאד רפואת השמיעה ושיפור אורח חיים של כבדי שמיעה. מרצה בכנסים בתחום, מנהלת השתלמויות ופורומים מקצועיים במטרה להעשיר ולשפר את התחום.

התקשרו עכשיו!
לייעוץ ופתרונות שמיעה