מכשירי שמיעה – איך תעשו את הבחירה הנכונה

תוכן עניינים

מרבית בני האדם, באופן טבעי, מסוגלים לשמוע בצורה סדירה במהלך כל חייהם, ואינם זקוקים לאמצעים וכלי עזר לשם כך. אך ישנם רבים אשר מסיבות כאלה ואחרות, נדרשים להרכיב מכשיר שמיעה שיעזור להם לשמוע טוב יותר, קולות, צלילים ורעשים שונים.

בדומה למשקפיים, גם מכשירי שמיעה הם אמצעי חיצוני שאנחנו נדרשים להרכיב אם יש ירידה באיכות הפעולה של איבר מהגוף שלנו, במקרה כזה אוזניים. בדומה למשקפיים, גם הרכבת מכשיר שמיעה היא דבר בלתי הפיך, כלומר, ברגע שאנחנו מתחילים להרכיב מכשיר, המצב לא יחזור לקדמותו, אלא נידרש להמשיך ולהרכיב אותו גם בעתיד.

היום, יותר מבעבר, קל למצוא מכשירי שמיעה שיכולים לעזור לנו לשמוע טוב יותר במצבים שונים. מכשירים אלו מתאימים לצעירים ולמבוגרים בהתאמה, על פי סגנונם ועל פי מבנה האוזן וכמובן על פי איכות השמיעה שלה. עם השנים, מכשירי שמיעה הפכו להיות יותר ויותר משוכללים, בין היתר, זה בא לידי ביטוי בפונקציות של המכשיר ובעובדה שהוא יכול להתאים את עצמו לסביבה מבחינת איכות הסאונד ומבחינות אחרות.

איך נבחר את המכשיר הנכון

צריך לומר, לא כל אדם זקוק למכשיר שמיעה אפילו אם הוא חווה ירידה מסוימת באיכות. מאוד יכול להיות שמדובר בעניין זמני בלבד, יכול להיות שמדובר בדלקת או דבר אחר שמשפיע על כך. לכן, יש לבצע שורה של בדיקות שמיעה לאורך זמן, בשביל לראות האם מדובר בעניין קבוע או זמני.

במידה ומדובר בעניין קבוע אז יש לברר לגבי מכשירי שמיעה. אפשר למצוא סוגים שונים של מכשירים, כאלה אשר נכנסים בתוך האוזן או ניתן להרכיב מאחורי האוזן. חשוב לבחור מכשיר שיהיה נוח להרכיב אותו באופן קבוע. יש לקחת בחשבון שהמכשיר אמור לשרת את בעליו בסיטואציות שונות, בין אם זה כשהם יושבים בבית מול הטלוויזיה, בשיחות עם חברים או כשהם עושים ספורט.

יש לבחון את המכשיר לא רק בהיבט הפיזי אלא גם בהיבטים פונקציונאליים, כמו למשל, מה איכות הסאונד, באיזו טווחים מדובר, עד כמה אפשר לעלות את הווליום כך שיהיה ניתן לשמוע בחוזקה, איך המכשיר מסנן רעשים ועוד. אלו דברים שיכולים להשפיע בהיבטים ובצורות שונות על איכות השמיעה.

איפה אפשר לרכוש מכשיר שמיעה?

בשביל לרכוש מכשיר שמיעה, יש לפנות למכונים שמתמחים בכך. חלק גדול מהם עובדים בשיתוף פעולה עם חברות ביטוח וקופות חולים, לכן גם אפשר לקבל החזר כספי חלקי על רכישת המכשיר. בגילאים מסוימים, אפשר לקבל זיכויים והנחות שונות שהופכות את הרכישה להרבה יותר נוחה מבחינה כלכלית.

חשוב לבחון את המכון בהיבט המקצועי והשירותי, כך אם יהיה צורך בעתיד לפנות אליו לצורך תיקונים, החלפת חלקים או אפילו שינוי מכשיר, יהיה אפשר לעשות זאת בצורה פשוטה ללא עלויות נוספות.

 

צרו איתנו קשר
ד"ר סימה יום-טוב
ד"ר סימה יום-טוב

מייסדת המרכז למכשירי שמיעה בישראל, עם ניסיון עשיר מאד רפואת השמיעה ושיפור אורח חיים של כבדי שמיעה. מרצה בכנסים בתחום, מנהלת השתלמויות ופורומים מקצועיים במטרה להעשיר ולשפר את התחום.

התקשרו עכשיו!
לייעוץ ופתרונות שמיעה