מכון אודיולוגי

באנר המרכז למכשירי שמיעה

כולם מכירים את בדיקות הראייה שמבצעים אחת לכמה זמן אצל האופטומטריסט במטרה להתאים משקפי ראייה המתאימים לרמת הראייה שלנו בכל עין, לנוחות ומבנה הפנים ולטעם האישי שלנו. בדיוק באותה מידה חשוב להתאים מכשירי שמיעה באופן אישי לכל אדם בעל לקות שמיעה.

שמיעה לקויה, בדומה לראייה מטושטשת, מרחיקה את בעליה מחיים חברתיים רגילים, משבשת את התקשורת עם הסביבה ומקשה על שגרת היום יום. מוצרי שמיעה בהתאמה אישית עשויים לשפר את איכות החיים של בעלי לקויות שמיעה ברמות שונות.

התאמת מכשיר שמיעה

מכשיר השמיעה צריך להיות מותאם בצורה מדויקת לאדם המשתמש בו. בחירת המכשיר הנכון כוללת לקיחה בחשבון של מצב השמיעה בכל אוזן, גילו של המטופל והעדפותיו האישיות. כדי לבחור נכון, מכונים אודיולוגיים מציעים ללקוחותיהם ליווי לכל אורך תהליך התאמת מכשיר השמיעה. תהליך זה כולל בין היתר את השלבים הבאים:

  • בדיקות שמיעה – ישנם כמה סוגים של בדיקות שמטרתן לאתר בעיות שמיעה שונות. למשל בדיקת שמיעה המתבצעת בחדר אטום, על ידי השמעת צלילים בתדרים שונים. בדיקה זו אמורה לזהות באילו תדרים קיימת בעיית שמיעה. בדיקה נפוצה נוספת היא בדיקת טימפנומטריה, שבעזרתה מעריכים את תפקוד השמיעה באוזן התיכונה.
    בנוסף, במכון אודיולוגי מתבצעות בדיקות שמיעה לתינוקות בגיל יום או יומיים. בדיקות אלה מומלצות עבור כלל האוכלוסייה ומטרתן לאתר בעיות שמיעה מולדות כבר בגיל הינקות, על מנת לאפשר טיפול ושיקום השמיעה בהקדם כדי שלא תיפגע התפתחות התינוק השלב הקריטי שלה.
  • פגישת יעוץ – במהלך פגישת הייעוץ במכון האודיולוגי, ישאל קלינאי התקשורת את המטופל שאלות בקשר למצב השמיעה שלו. השאלות עוסקות בדרך כלל בבירור מעמיק כיצד מתפקד המטופל בתקשורת עם אנשים, למשל המשפחה או חברים, האם בעיית השמיעה מציקה לו, איזה סוג צלילים קשה לו במיוחד לשמוע וכמה זמן הוא כבר חש בירידה בשמיעה. אם מדובר בבדיקת שמיעה לילדים, ההורים ישתתפו כמובן בראיון.
    במהלך הפגישה קלינאי התקשורת ייעץ למטופל האם הוא בכלל צריך מכשיר שמיעה ועד כמה מכשיר כזה יכול לעזור לו לשמוע טוב יותר. כמו כן, הוא יסביר על סוגי הטיפולים המוצעים באותו מכון אודיולוגי, אילו סוגי מכשירים עשויים להתאים למצב השמיעה של המטופל ומה יהיה תהליך ההסתגלות למכשיר השמיעה.מכשיר שמיעה
  • מדידת המכשיר – אם בבדיקת השמיעה אותרה לקות שמיעה באוזן אחת או בשתי האוזניים, ייתכן כי קלינאי התקשורת במכון האודיולוגי ימליץ על התאמת מכשיר שמיעה במכון. בשלב זה, יוצגו בפני הלקוח סוגי המכשירים הקיימים: מכשירי שמיעה אנלוגיים לעומת מכשירי שמיעה דיגיטליים, וכן מכשירי שמיעה המורכבים בצורות שונות על האוזן – בתוך האפרכסת, מחוצה לה, או בתוך תעלת השמע (מכשיר בולט או מוסתר). בחירת סוג המכשיר קשורה להעדפות אסתטיקה, ליכולת תפעול המכשיר (מכשירים קטנים הם קשים יותר לתפעול, אך מכשירים גדולים יותר – בולטים יותר ונחשבים פחות אסתטיים). לאחר בחינת העדפת המטופל, ניתן יהיה למדוד כמה סוגי מכשירים ולהחליט איזה מהם הוא הנוח והמתאים ביותר.
  • תקופת הסתגלות בליווי קלינאי תקשורת – לאחר רכישת המכשיר מתחילה למעשה תקופת הסתגלות. בימים הראשונים לשימוש במכשיר החדש, קלינאי תקשורת מן המכון האודיולוגי ילווה את המטופל וינחה אותו כיצד עליו להשתמש במכשיר. בתחילה מרכיבים את המכשיר רק לזמן מוגבל בכל יום, ולאט לאט מאריכים את הזמן הזה.

המכון האודיולוגי מרכז במקום אחד את כל השירותים שלהם זקוקים בעלי לקות שמיעה בדרך אל מכשיר שמיעה חדש, משלב אבחון לקות השמיעה ועד להתאמת המכשיר וההסתגלות אליו. קלינאי התקשורת העובדים במכון האודיולוגי מכירים היטב את מכשירי השמיעה ויודעים כיצד להתאים עבור כל אדם את המכשיר המתאים לו ביותר מבחינה טכנולוגית, אסתטית, ומבחינת נוחות השימוש והתפעול.

צרו איתנו קשר

תוכן עניינים

התקשרו עכשיו! דילוג לתוכן