פטיפון מכשירי שמיעה

תוכן עניינים

פטיפון מכשירי שמיעהפטיפון מכשירי שמיעה הינה חברה מובילה בתחום אביזרי השמיעה. בשונה מחברות אחרות וממקומות אחרים המציעים מכשירי שמיעה, חברת פטיפון מציעה שירות ייחודי של בדיקת המכשירים בבית הלקוח, בדיקות עם מומחה שמיעה בבית והטבות רבות נוספות. אם אתם חוששים מהתהליך של בדיקה עבור מכשיר שמיעה, אם אתם רוצים לבדוק את השמיעה שלכם ואם אתם מחפשים מכשירי שמיעה לפנסיונרים במחירים הוגנים, בחברת פטיפון תוכלו למצוא את כל האופציות הרלוונטיות. 

מהם הגורמים לירידה בשמיעה?

ישנם גורמים רבים אשר יכולים להשפיע על איכות השמיעה שלכם. הגורמים לליקוי שמיעה מתחלקים לליקויי שמיעה הולכתיים וליקויי שמיעה עצביים. 

  • ליקויי שמיעה הולכתיים – ליקוי שמיעה הולכתי נגרם עקב העברה לא תקינה של צלילים אל האוזן בפנימית. מדובר על ליקוי שיכול להיות שיחלוף עם הזאת והוא נקודתי או ליקוי בלתי הפיך. במילים פשוטות, ליקוי זה אינה מאפשר העברת גלי קול באופן מלא אל האוזן הפנימית ועצב השמע. למה זה קורה?
  • נוזלים באוזן התיכונה יכולה להיות אחת הסיבות הנפוצות לליקוי שמיעה הולכתי. 
  • שעווה היא גורם נוסף לליקוי שמיעה הולכתי בעיקר בקרב האוכלוסייה הבוגרת. השעווה חוסמת מעבר של גלי קול, את תעלת השמע.
  • גורם נוסף לליקוי שמיעה הולכתי קבוע הוא קרע בעור התוף או אוטוסקלרוזיס – טרשת האוזן (זיהום דלקתי של מעטפת האוזן הפנימית).
  • ליקויי שמיעה עצביים – ליקוי שמיעה עצבי נגרם גם הוא עקב ליקוי באוזן הפנימית, בעצב השמיעה ולעיתים גם במסלולים העצביים במוח. ליקוי שמיעה עצבי לרוב יהיה בלתי פתיר, למעט מקרים של טיפול כירורגי שאינו מומלץ בגילאים מסוימים. בדרך כלל ליקויי שמיעה עצביים יהיו נפוצים בגילאים הבוגרים יותר, החל מגילאי 40 והחרפת המצב תחול בגילאי 60 ומעלה. למה זה קורה?
  • זיהומים יכולים לגרום לליקויי שמיעה עצביים.
  • חשיפה לרעש באופן קבוע יכולה לגרום לליקויי שמיעה עצביים.
  • שימוש בתרופות שאינן בריאות לאוזן יכול להוביל לפגיעה ישירה באיכות השמיעה.
  • כימותרפיה יכולה להוביל לפגיעה באיכות השמיעה, כמו גם תרופות אנטיביוטיות ותרופות אנטי דלקתיות. 

קראו עוד: ליקויי שמיעה לילדים

איך מתבצעת בדיקת שמיעהאיך מתבצעת בדיקת שמיעה?

כחלק משירותי חברת פטיפון, לאחר יצירת קשר עם החברה מומחה מטעם החברה יגיע ויבצע בדיקת שמיעה אצלכם בבית והתאמת המכשיר. בדיקה שמיעה נעשית באמצעות אודיולוג, מומחה אשר מתמחה בביצוע בדיקות שמיעה. הבדיקות מתחלקות לבדיקות התנהגותיות ובדיקות אובייקטיביות. בדיקות התנהגותיות אלו הבדיקות השגרתיות שעל פי בחינת שפת הגוף הבודק מזהה ליקויי שמיעה. הבדיקה מתאימה לתינוקות בעיקר. כאשר מדובר על בדיקה של בוגרים הבדיקה נעשית באמצעות לחצן אשר בכל פעם בו הנבדק שומע צליל הוא לוחץ על לחצן. בדיקות אובייקטיביות הן בדיקות המיועדות לתינוקות ואנשים בעלי  צרכים מיוחדים ותינוקות. בבדיקות אלו אין התערבות מצידו של הנבדק ואילו רק המומחה בוחן את השמיעה על ידי תגובות פיזיות של הנבדק בדומה לבדיקות ABR בבתי חולים. הבדיקה באמצעות אוזניות וטווחי תדרים שונים, הבדיקה תתחיל מתדרים נמוכים ותגיע עד לתדר של 2000HZ. מלבד לבדיקת תדרים, הבחינה גם כוללת בדיקה של צירופי מילים. בכל פעם הבוחן עולה בדרגה עד למציאת קושי אצל הנבדק. 

את התוצאות בוחנים באמצעות אודיוגרמה. אודיוגרמה הינו שרטוט גרפי אשר מתאר את הבדיקה בהתאם לתדרים ובהתאם לתוצאות של הנבדק. אודיוגרמה כוללת ספי עוצמות קול שאתם מסוגלים לשמוע וסימנים היכן חל קושי בשמיעה. לפי התוצאה ניתן יהיה למצוא מכשירי שמיעה מתאימים. כאשר התוצאה אינה תקינה יש לבחון בשנית את הנבדק כדי להתאים עבורו את המכשיר המיועד. היתרון של פטיפון מכשירי שמיעה הוא שהמומחה מגיע לבית הלקוח לאחר הבדיקה עם מספר מכשירי שמיעה שיכולים להתאים  לו. אין צורך להמתין למפגש נוסף כדי לקבל את מכשיר השמיעה. כמו כן, אם יש ברשותכם מכשיר שמיעה נוסף תוכלו לקבל זיכוי של עד 500 ש"ח עבור המכשיר הישן לשימוש במכשיר החדש. 

פטיפון מכשירי שמיעה – סימנים לליקוי שמיעה

אצל אנשים בוגרים פשוט לזהות בעיות שמיעה, לעיתים יש את שלב ההכחשה, אבל בסופו של דבר הרבה יותר פשוט לזהות את הבעיה. מצד שני, כאשר מדובר על ילדים ותינוקות הסבירות לליקויי שמיעה נמוכה יותר ולכן, קשה לנו לזהות שאכן קיים ליקוי שמיעה. החשד לליקוי שמיעה בקרב תינוקות וילדים יבוא לידי ביטוי כאשר התינוק אינו נבהל או ממצמץ כאשר יש רעש פתאומי, כאשר התינוק אינו מפנה את ראשו למקום ממנו מופק צליל דיבור, כאשר אינו מגיב לקול הדובר גם כאשר אינו בקשר עין איתו, כאשר יש קושי תקשורת ודיבור בגילאי שנה עד שנתיים (ביטוי מילים ראשונות). 

כאשר מדובר על גילאים בוגרים יותר של ילדים, החשש מתחיל לצוץ כאשר הילד כל פעם שואל "מה"? כאשר הילד שומע בעוצמות גבוהות מהרגיל ועוד. ירידה בשמיעה היא הליך הדרגתי, כאשר אין טיפול במצב הזה איכות השמיעה יורדת באופן קיצוני יותר. ירידה בשמיעה יכולה לכלול פגיעה נקודתית בצלילים גבוהים, נמוכים, היא יכולה לכלול פגיעה בשמיעה מרחוק ועוד. חשוב לציין, במקרים רבים יכול להיות שמדובר על ליקוי שמיעה שניתן לטיפול, במיוחד כאשר מדובר על דלקת או הצטברות של שעווה. 

פטיפון מכשירי שמיעה – יתרונות

  • שירות – אחד היתרונות של פטיפון מכשירי שמיעה הוא השירות האיכותי. השירות יכול להיות או במכון שמיעה ייעודי או בשירות עד הבית. השירות בחברת פטיפון מכשירי שמיעה כולל שירות מהיר. כאשר מדובר על התאמת מכשירי שמיעה, במקומות מסוימים משך זמן ההמתנה יכול להגיע עד לחצי שנה. פטיפון מכשירי שמיעה מציעה לכם שירות מהיר ככה שתוך שבועיים תקבלו את מכשיר השמיעה עד הבית. 
  • מומחים – פטיפון מכשירי שמיעה הינה חברה מקצועית אשר תדאג להתאים עבורכם את מכשיר השמיעה הנכון ביותר. חברת פטיפון עובדת עם מומחי שמיעה אשר תפקידם להתאים את מכשיר השמיעה בהתאם לדרגת קושי השמיעה, גיל, מבנה האוזן ותקציב. אצלנו תוכלו למצוא מגוון רחב של מכשירי שמיעה ואביזרי סיוע לליקוי שמיעה. 
  • הטבות – מבעד לכך שהחברה מציעה מכשירי שמיעה ייחודיים, התאמה ושירות של מומחים עד הבית, תוכלו לקבל עוד הטבות רבות. ההטבות תקפות לכל מי שיש לו מכשיר יישן ויוכל לקבל עליו זיכוי של 500 ש"ח, ההטבות תקפות לפנסיונרים שמקבלים שירות מלא ללא צורך בהמתנה, הנחות מלאות ופריסת תשלומים נוחה.
  • מכשירי שמיעה – חברת פטיפון עובדת עם מכשירי פרמיום של המותגים המובילים בעולם. 
צרו איתנו קשר
ד"ר סימה יום-טוב
ד"ר סימה יום-טוב

מייסדת המרכז למכשירי שמיעה בישראל, עם ניסיון עשיר מאד רפואת השמיעה ושיפור אורח חיים של כבדי שמיעה. מרצה בכנסים בתחום, מנהלת השתלמויות ופורומים מקצועיים במטרה להעשיר ולשפר את התחום.

התקשרו עכשיו!
לייעוץ ופתרונות שמיעה