סוללות למכשירי שמיעה

תוכן עניינים

סוללות למכשירי שמיעהמכשירי שמיעה עובדים על סוללות בדומה למכשירים טכנולוגיים רבים. בעבר סוללות למכשירי שמיעה היו בעייתיות יותר ומשך זמן הפעולה היה קצר. נהוג היה להחליף אחת לכמה ימים בודדים סוללות. כיום, סוללות למכשירי שמיעה יכולות להגיע לזמני פעולה ארוכים מאוד ורבים מהסוללות הן סוללות נטענות אשר מוזילות את התחזוקה השוטפת של המוצר באופן משמעותי.  

 

סוללות למכשירי שמיעה – סוגים נפוצים

יש שני סוגים עיקריים של סוללות למכשירי שמיעה, סוללות נטענות וסוללות חד פעמיות. לרוב שני הסוגים יהיו סוללות ליתיום. לכל אחד מהסוגים יש את היתרונות והחסרונות שלו. היתרון של סוללות נטענות בא לידי ביטוי בשימוש חוזר בסוללות לטווח הארוך, אך החיסרון הוא שחיקה של הסוללות תוך פרק זמן מסוים ולכן, אורך זמן הפעולה של סוללה מלאה תהיה יהיה נמוך יותר ממה שאליו אנחנו רגילים בסוללות חד פעמיות חדשות. יתרון נוסף של סוללות נטענות הוא בנושא איכות הסביבה. סוללות נטענות הן ידידותיות לסביבה ולכן רבים בוחרים בסוללות אלו על אף המחיר הגבוה ביותר להוצאה חד פעמית על סוללות למכשירי שמיעה.

היתרון של סוללות חד פעמיות על פני סוללות נטענות בא לידי ביטוי בכך שלא צריך לשמור עליהן בצורה הדוקה כמו על סוללות נטענות. ברגע בו אובדת לכם סוללה נטענת זה הרבה יותר קריטי מאשר סוללה חד פעמית. המחיר של סוללה חד פעמית נמוך באופן משמעותי מאשר הוצאה על סוללות נטענות, אך בהסתכלות לטווח הארוך ההוצאה תהיה מינורית. סוללות חד פעמיות מכונות גם "סוללות כפתורים". על סוללות אלו מדבקה אטומה אשר מאפשרת לסוללה להישאר ללא פעילות עד להסרה. ניתן לשמור סוללות חד פעמיות לטווח הארוך, זאת אומרת שניתן לקנות כמות גדולה ולשמור את הסוללות במקום מוצל בטמפרטורת החדר עד לשלוש שנים.

תתי סוגי סוללות למכשירי שמיעה

לאחר שריכזנו את הסוללות לשני סוגים עיקריים, עכשיו נכיר את כל תתי הסוגים. למעשה ישנם ארבעה סוגים עיקריים של סוללות למכשירי שמיעה, לכל סוג יש את השוני שלו והוא בצבע ומספר שונה. השוני בא לידי ביטוי גם במכשירים הייעודיים לסוג הסוללה. הסוגים הם: סוללות 675, סוללות 10, סוללות 312, סוללות 13. 

  • סוללות 675 – סוללות אלו הן הסוללות הישנות ביותר בתחום. צבע הסימון של הסוללות הוא כחול, ולמרות זה שהסוללות נחשבות לישנות אורך זמן הפעולה מגיע לכמעט חודש. הסוללות ייעודיות למכשירי שמיעה גדולים ולאו דווקא למכשירי שמיעה In-Ear. 
  • סוללות 10 – סוללות אלו נחשבות לסוללות פשוטות יחסית, הן מגיעות באריזה צהובה ויכולות לשמש אותנו לעד כשבוע של זמן הפעלה. סוללות אלו מתאימות למכשירי שמיעה זעירים.
  • סוללות 312 – סוללות 312 עם צבע זיהוי חום. סוללות אלו נחשבות למתקדמות והן מתאימות למכשירי שמיעה זעירים שנמצאים בתוך תעלת האוזן או מאחורי האוזן. הסוללות חזקות וזמן ההפעלה שלהן יכול להגיע לשבועיים.
  • סוללות 13 – סוללות 13 עם צבע זיהוי כתום. רוב מכשירי השמיעה יהיו עם התאמה לסוללות אלו ואורך חיי הסוללות יכול להגיע לכמעט חודש שלם.

קראו עוד: בחירת מכשיר שמיעה

 

תתי סוגי סוללות למכשירי שמיעהטיפים

בין אם מדובר על סוללות נטענות או חד פעמיות, יש לשמור על הסוללות בצורה נכונה גם כדי לשמור על אורך חיי המכשיר וגם כדי למצות את חיי הסוללה כמו שצריך. ריכזנו עבורכם מספר טיפים לשמירה על סוללה בצורה נכונה:

  • שימוש – כדי להגן על מכשיר השמיעה שלכם, יש להסיר מהמעבד סוללות שנפתחו ולא נעשה בהן שימוש במשך יותר מ-48 שעות. הסיבה לכך היא מכיוון שייתכן ונכנס מים או כל דבר אחר שיוכל להוביל לקורוזיה בקרב מכשיר השמיעה. לכן, את הסוללות יש לשמור במקום יבש, מוצל ובטמפרטורת החדר, הרחק מהישג ידם של ילדים. דבר נוסף, אין לשמור את הסוללות בכיס, אפילו כאשר מדובר על סוללות חירום. חום הגוף יכול לפגוע באורך חיי הסוללה. כאשר אתם רוצים לקחת אתכם סוללות נוספות יש לשמור אותן במקום מרוחק ממפתחות, חפצים חדים ומתכתיים, מטבעות ועוד. יש לשמור את הסוללות במקום מבודד ואישי. תוכלו לרכוש תיק נשיאה המיועד לסוללות למכשירי שמיעה.
  • טמפרטורה – רבים נוטים לחשוב שבמקפיא סוללות למכשירי שמיעה יישמרו בצורה טובה ביותר. עם זאת, אין לשמור סוללות למכשירי שמיעה במקרר או במקפיא. המקום היחיד בו צריך לאחסן את הסוללות הוא במקום יבש ומוצל. כאשר אתם שומרים את הסוללות במקום הראוי לכך, ככה תוכלו להנות מאורך חיים ממושך של עד 3 שנים לפני פתיחת הסוללות.
  • תאריך תפוגה – כדי לשמור על מכשיר השמיעה שלכם יש לוודא תמיד לפני החלפת סוללות את תאריך התפוגה של הסוללות החדשות. על כל סוללה כתוב תאריך תפוגה. על אף שאפשר לאחסן סוללות במשך שנתיים-שלוש במקום ראוי, עדיין מומלץ לקנות סוללות בתדירות גבוהה. תמיד בחרו את הסוללות עם תאריך התפוגה הסמוך ביותר לתאריך הנוכחי. 
  • מדבקה – על סוללות חד פעמיות תמצאו מדבקה, אין להסיר את המדבקה עד לשימוש בסוללות. מרגע בו המדבקה חשופה הסוללות שלכם כבר חשופות. במקרה בו הסוללות נרטבה יש להסיר את מכשיר השמיעה פתוח במשך הלילה כדי לשמור על המכשיר עצמו ועל המעבד, את הסוללה רצוי להחליף במקום לנסות לייבש אותה.
  • אורך חיי סוללה – כיום ניתן למצוא חברות רבות המציעות סוללות ייחודיות. סוללות למכשירי שמיעה משתנים בהתאם לאורך חיי הסוללה, אך יש מקרים רבים בהם אורך חיי הסוללה יכול להשתנות. צריכת הסוללה משתנה בהתאם לאופן השימוש במכשיר השמיעה. כאשר המעבד מתאמץ יותר, לדוגמה בתנאי רעש, אז אורך חיי הסוללה יהיו קצרים יותר – קחו זאת בחשבון תמיד. 
  • חשמל סטטי – לרוב המכשירים והסוללות יש הגנה בפני חשמל סטטי. עם זאת, תמיד מומלץ להיזהר במקרה של הצטברות יתרה של חשמל סטטי שעלול לפגוע במעבד. 

קראו עוד: בעיות שמיעה במבוגרים

מכשיר השמיעה לא עובד?

פעמים רבות שאנחנו חווים תקלה כזו או אחרת במכשיר השמיעה, הבעיה יכולה לנבוע מהסוללה. כדי לוודא אם המכשיר תקין החליפו סוללה ובדקו אם הבעיה עדיין לא חלפה. במידה והתקלה לא חלפה אין להחליף פעם נוספת סוללה, אלא לפנות למקום ממנו רכשתם את מכשיר השמיעה לביצוע בדיקת תקינות. חלק מהמקומות יציעו לכם לנקות את המכשיר, אנחנו היינו מעדיפים שבעל מקצוע יעשה זאת מכיוון שמכשירי שמיעה רבים הם בעלי רגישות גבוהה, מגע לא נכון עם לחות או במקום לא נכון יכול לפגוע במכשיר. 

צרו איתנו קשר
ד"ר סימה יום-טוב
ד"ר סימה יום-טוב

מייסדת המרכז למכשירי שמיעה בישראל, עם ניסיון עשיר מאד רפואת השמיעה ושיפור אורח חיים של כבדי שמיעה. מרצה בכנסים בתחום, מנהלת השתלמויות ופורומים מקצועיים במטרה להעשיר ולשפר את התחום.

053-3524859
לייעוץ ופתרונות שמיעה