מכשיר שמיעה חיצוני

תוכן עניינים

מכשירי שמיעה חיצוניים הם אחד מהסוגים הנפוצים ביותר של מכשירי שמיעה. מרכיבים אותם מחוץ לאוזן וניתן לראות אותם על ידי הסובבים אתכם, מה שאומר שהם פחות סולידיים כמו מכשירי שמיעה תוך-אוזניים. מכשיר שמיעה תוך אוזני, הנקרא גם ITE, יצע דיסקרטיות ואסתטיות שלמה.

תפקידו של מכשיר שמיעה חיצוני הוא להגביר את הצליל ולעזור לכם לשמוע טוב יותר. הם אינם תרופה לאובדן שמיעה, אבל הם יעזרו לכם בחיי היום יום שלכם. בתוך כך, מכשירי שמיעה הם מכשירים המשמשים לעזור לאנשים עם אובדן שמיעה. ניתן לענוד את המכשיר בתוך או סביב האוזן, על הראש או על לולאת ושרשראות צוואר. המכשיר מגביר את הקול ומשמש לעתים קרובות עם טיפולים אחרים לטיפול באובדן שמיעה.

הסוגים של מכשירי שמיעה חיצונייםתפקידו של מכשיר שמיעה חיצוני הוא להגביר את הצליל ולעזור לכם לשמוע טוב יותר. הם אינם תרופה לאובדן שמיעה

ישנם שני סוגים של מכשירי שמיעה: אנלוגי ודיגיטלי. מכשירי שמיעה אנלוגיים משתמשים בחוט שעובר מהמכשיר לרמקול ליד האוזן. מכשירי שמיעה דיגיטליים משתמשים באלקטרוניקה כדי להגביר את הקול ולשלוח אותו דרך אוזניה, אשר עשויה להיות ממוקמת בתוך או מחוצה לתעלת האוזן.

מכשירי שמיעה דיגיטליים יקרים יותר מאלה שהינם אנלוגיים, אך הם מציעים ביצועים טובים יותר עבור אנשים מסוימים עם צורות קלות יותר של אובדן שמיעה. בין אם דיגיטלי או אנלוגי, מכשירי שמיעה בתוך האוזן הם הסוג הפופולרי ביותר של מכשירי שמיעה חיצוניים. יש להם סוללה, מיקרופון, מקלט ומגבר, הכול ביחידה אחת שמתאימה לתעלת האוזן. מאידך, למכשירי שמיעה מאחורי האוזן יש מקלט ויחידת מגבר נפרדים אשר לובשים מאחורי האוזן על חוט קטן או צינור פלסטיק הנקרא מעבד קול.

3 סוגים של מכשיר שמיעה חיצוני

כאשר מחפשים מכשיר שמיעה חיצוני, חשוב לדעת על כל הסוגים השונים. ישנם שלושה סוגים עיקריים של מכשירי שמיעה, באופן כללי (לא בהכרח חוץ אוזניים): בתוך האוזן, מאחורי האוזן ובתעלה. מכשירי שמיעה בתוך האוזן הם הפופולריים ביותר, מכיוון שקל להכניס ולהוציא אותם והם אסתטיים מאוד.

מכשירי שמיעה מאחורי האוזן לובשים בצד של הראש ויש להם צינור שיורד בתעלת האוזן. מכשירי השמיעה בתוך התעלה קטנים ומתאימים לחלוטין לתוך תעלת האוזן, כאשר רק חוט דק יוצא החוצה לחיבור למעבד קול. אין סוג מושלם של מכשיר שמיעה עבור כולם, אז צריך למצוא את מה שמתאים לכם ביותר בעזרת הרופא שלכם או בעזרת מכון שמיעה מוסמך.

אילו תכונות יש למכשירי שמיעה?כאשר מחפשים מכשיר שמיעה חיצוני, חשוב לדעת על כל הסוגים השונים. ישנם שלושה סוגים עיקריים של מכשירי שמיעה

יש מגוון רחב של תכונות שיש למכשירי שמיעה והם יכולים להיות שונים מדגם אחד למשנהו. חלק מהמאפיינים שיש למכשירי שמיעה כוללים: הפחתת רעשים, מיקרופונים כיוונים, בקרת עוצמת הקול, התאמת תדרים לסביבות שונות ועוד תכונות שונות.

כמו כן, חלק ממכשירי השמיעה בימינו כוללים גם קישוריות בלוטות', מה שאומר שאתם תוכלו לחבר את מכשיר השמיעה שלכם ישירות לסמארט-פון שלכם ולמחשבים ניידים מסוגים אחרים. יש לציין, כי יש אנשים שמשתמשים במכשירי שמיעה המשלבים טכנולוגיה דיגיטלית ואנלוגית יחד כדי להפיק את הטוב משני העולמות.

כמה עולה מכשיר שמיעה חיצוני?

טווחי שמחירים של מכשיר שמיעה חיצוני הם מאוד רחבים. מכשירי שמיעה יכולים לעלות בין 500 ל-3000 ₪ ולעיתים גם יותר, כאשר המחיר תלוי במידה רבה בתכונות שאתם רוצים ובמותג שאתם בוחרים. יש כמה תכונות ששווה להשקיע בהן כי הן ייצרו איכות חיים טובה יותר בטווח הארוך. לדוגמה, מכשיר שמיעה עם מיקרופון כיווני יעזור לסנן רעשי רקע כך שיהיה קל יותר לשמוע מה קורה סביבכם.

חשוב לדעת, העלות של מכשיר שמיעה נקבעת לא רק לפי תכונות המכשיר וסוגו, אלא גם לפי סוג אובדן השמיעה. ואמנם יש הרבה מותגים זמינים בשוק, שחלקם מציעים מוצרים יוקרתיים עם תכונות מתקדמות בתג מחיר גבוה, אבל יש גם הרבה מכשירי שמיעה במחירים סבירים. למי שלא יכול להרשות לעצמו להוציא יותר מדי, ניתן למצוא מכשירי שמיעה בעלויות של מאות שקלים בודדים. זה לא אומר בהכרח שהמכשיר יתאים לכם, חשוב לציין.

איך יודעים אם צריך שתל שבלול או מכשיר שמיעה?טווחי שמחירים של מכשיר שמיעה חיצוני הם מאוד רחבים. מכשירי שמיעה יכולים לעלות בין 500 ל-3000 ₪ ולעיתים גם יותר

במילים פשוטות, מכשיר שמיעה הוא מכשיר אלקטרוני המגביר את הקול. שתל שבלול הוא מכשיר אלקטרוני המושתל בניתוח, השולח אותות חשמליים לעצב השמיעה ומשפר באופן מלאכותי את השמיעה. ההבדל העיקרי בין מכשיר שמיעה לשתל שבלול הוא שהשתל אינו מגביר את הקול, אלא שולח אותות חשמליים לעצב השמיעה, מה שעוזר לשמוע. שתל שבלול יכול לשמש לאנשים עם אובדן שמיעה חמור עד עמוק, בעוד שמכשיר שמיעה שמיש בדרך כלל לאנשים עם ירידה קלה עד בינונית בשמיעה.

אם אינכם בטוחים אם אתם צריכים מכשיר שמיעה חיצוני או שתל שבלול, יש כמה שאלות שיכולות לעזור לכם להחליט. למשל, האם אובדן השמיעה שלכם חמור מספיק כדי להשפיע על יכולתכם לתקשר עם אחרים? כמו כן, האם אתם חווים קשיים במסגרות חברתיות כמו מסיבות ומסעדות רועשות? אם התשובות הן חיוביות, כדאי לגשת להיבדק במכון שמיעה. חלק מהאנשים עם אובדן שמיעה עשויים להפיק תועלת ממכשיר שמיעה, בעוד שאחרים עשויים להזדקק לשתל שבלול. מכשירים אלו פועלים בדרכים שונות, כך שחשוב לקבל אבחון מדויק.

למה חשוב לערוך השוואת מכשירי שמיעה?

במילים הכי פשוטות, השוואת מכשירי שמיעה חשובה מכיוון שהיא תעזור לכם למצוא את מכשיר השמיעה הטוב ביותר עבור הצרכים שלכם. ישנם גורמים רבים שיש לקחת בחשבון בעת השוואת מכשירי שמיעה. כדאי לשקול את המחיר, התכונות והטכנולוגיה של כל מכשיר שמיעה. ככל שתדעו יותר על גורמים אלו, כך יהיה קל יותר למצוא זוג מכשירי שמיעה טובים המתאימים לצרכים שלכם.

השוואת מכשירי שמיעה יכולה להיות מעט מורכבת, מכיוון שיש כל כך הרבה מותגים ודגמים שונים לבחירה. עם זאת, אם תיקחו את הזמן ותעשו קצת מחקר, תוכלו למצוא זוג מכשירי שמיעה שמתאימים לצרכים שלכם ומתאימים לתקציב שלכם.

עדיף מכשיר שמיעה חיצוני או פנימי?

אנשים עם ליקוי שמיעה יכולים להשתמש באחד משני סוגים של מכשירי שמיעה: מכשיר שמיעה חיצוני או פנימי. עזרים חיצוניים לובשים בחלק החיצוני של האוזן והם פחות דיסקרטיים, אך הם עלולים להינזק בקלות מלחות ולכלוך. עזרים פנימיים לובשים בתעלת האוזן, ולכן הם מוגנים טוב יותר מפני אלמנטים אלה, אך הם עלולים לגרום לאי נוחות עבור אנשים מסוימים.

לעיתים קרובות יש צורך להחליף מכשירי שמיעה חיצוניים מדי כמה שנים עקב נזקים מלחות, אבק או שימוש רב. מכשירי שמיעה פנימיים עשויים להחזיק מעמד זמן רב יותר, אך הם לרוב גם יהיו יקרים יותר מאשר מכשירי שמיעה חיצוניים. יש אנשים שמעדיפים מכשיר שמיעה חיצוני מכיוון שהם רוצים להקשיב לסביבתם בקלות. זאת, מבלי שיצטרכו להוציא את מכשיר השמיעה בכל פעם שהם צריכים לדבר עם מישהו. אחרים עשויים למצוא יותר נוחות עם מכשיר שמיעה פנימי, שכן הוא יושב עמוק בתוך תעלת האוזן ואינו נראה מבחוץ.

בסופו של דבר, הבחירה באיזה סוג של מכשיר שמיעה הכי מתאים לכם תהיה תלויה בצרכים הספציפיים שלכם, בהעדפות ובתקציב שלכם. וכמובן, בהתאם לאבחון שתעברו אצל הרופא שלכם או במכון השמיעה.

צרו איתנו קשר
ד"ר סימה יום-טוב
ד"ר סימה יום-טוב

מייסדת המרכז למכשירי שמיעה בישראל, עם ניסיון עשיר מאד רפואת השמיעה ושיפור אורח חיים של כבדי שמיעה. מרצה בכנסים בתחום, מנהלת השתלמויות ופורומים מקצועיים במטרה להעשיר ולשפר את התחום.

053-3524859
לייעוץ ופתרונות שמיעה