מכשיר שמיעה זעיר

תוכן עניינים

מכשירי שמיעה הם מכשירים שיכולים לעזור לאנשים עם אובדן שמיעה, כאשר ישנם סוגים שונים של מכשירי שמיעה והנפוץ שבהם הוא מכשיר השמיעה בתוך האוזן. מכשיר זה נקרא גם מכשיר שמיעה זעיר, והוא עד כדי כך זעיר שלא ניתן כמעט לראותו.

מכשיר שמיעה זעיר הוא סוג של מכשיר שמיעה קטן אשר מתאים לתוך תעלת האוזן. בהיבט זה, ניתן לראות בו כמכשיר אלקטרוני בעל מיקרופון ורמקול. המיקרופון קולט צליל מהסביבה ושולח אותו לרמקול, שבתורו ממיר אותו לגלי קול שעוברים לאוזן הפנימית. הנה כל מה שרציתם לדעת על מכשירי שמיעה זעירים, המשיכו לקרוא.

סוגי מכשירי שמיעה זעיריםכאשר ישנם סוגים שונים של מכשירי שמיעה והנפוץ שבהם הוא מכשיר השמיעה בתוך האוזן. מכשיר זה נקרא גם מכשיר שמיעה זעיר

מכשיר השמיעה בתוך האוזן מוכנס על ידי אודיולוג אשר ינקה את האוזניים תחילה, ולאחר מכן ישתמש בכלי גמיש כדי לפתוח את תעלת האוזן לפני הכנסת במכשיר לתוך התעלה. בימינו הדיגיטליים והטכנולוגיים, מכשיר השמיעה בתוך האוזן יכול גם להתחבר לטלפון או להתקנים אחרים באמצעות Bluetooth או תקשורת אלחוטית אחרת.

כאמור, מכשיר שמיעה הוא מכשיר קטן המוחדר לאוזן וניתן להשתמש בו להגברת צלילים לאנשים עם אובדן שמיעה. אם בעבר היו מוצעים בעיקר פתרונות מסורבלים ולא נוחים עבור אנשים עם צורך במכשיר שמיעה, נכון להיום, ישנם 4 סוגים עיקריים של מכשירי שמיעה.

4 סוגים עיקריים של מכשירי שמיעה זעירים

קיים מכשיר מסוג CIC – Completely In the Canal, משמע מכשיר שמיעה זעיר הנמצא כולו בתוך תעלת האוזן. כמו כן, קיים מכשיר הנקרא ITC – In The Canal , כלומר מכשיר שמיעה זעיר אשר נמצא ברובו בתוך תעלת האוזן. כמו כן, קיים מכשיר שמיעה הנקרא ITE – In The Ear, שזהו מכשיר שמיעה קטן אשר נמצא כולו בתוך אפרכסת האוזן.

ולבסוף, קיים גם מכשיר שמיעה הנקרא Open Fit , כאשר זהו מכשיר אשר נמצא מחוץ לאוזן. בנוסף, ישנם סוגים רבים אחרים, אך אלו שציינו כאן הם הנפוצים ביותר. כדי להתאים לעצמכם את מכשיר השמיעה המתאים ביותר לצרכיכם ומצבכם הרפואי, יהיה חשוב להגיע לאודיולוג או לרופא שלכם ולקבל הפניה למכון שמיעה.

מה בדיוק מאבחנים במכוני שמיעה?קיים מכשיר מסוג CIC – Completely In the Canal, משמע מכשיר שמיעה זעיר הנמצא כולו בתוך תעלת האוזן.

כאשר אנו מדברים על מכשירי שמיעה, אנו בדרך כלל חושבים על מכשירים מגושמים שאינם דיסקרטיים או אסתטיים במיוחד. עם זאת, סוגים חדשים של מכשיר שמיעה זעיר משנים בימינו את חוקי המשחק. זהו מכשיר שמיעה כל כך קטן, עד שבקושי אפשר להבחין בו. כדי להתאים לעצמכם מכשיר שמיעה קטן, תצטרכו בדרך כלל לבקר במכון השמיעה למטרת אבחון יחסית קצר.

ההתאמה של מכשירי שמיעה תלויה בגורמים שונים. למשל, בדיקת שמיעה אשר נערכת בדרך כלל לפני התאמת מכשיר שמיעה, הבודקת אם יש בעיות אפשריות באוזניים או במערכת השמיעה. כמו כן, ההיסטוריה הרפואית של האדם העתיד לענוד את המכשיר נלקחת גם בחשבון, מכיוון שמצבים מסוימים יכולים להשפיע על יעילות המכשירים. בסופו של דבר, תהליך ההתאמה יהיה תלוי בסוג מכשיר השמיעה שבחרתם, אך בדרך כלל הוא כרוך בבדיקה כדי לוודא שהוא משתלב בנוחות ובבטחה לאוזן, והתאמת עוצמת הקול שלו במידת הצורך.

למי עשוי להתאים מכשיר שמיעה זעיר?

מכשיר שמיעה זעיר הוא מכשיר רפואי המסייע לאנשים עם אובדן שמיעה להבין טוב יותר את הדיבור של אנשים בסביבתם. המכשירים יכולים להיות מאוד מועילים לאנשים שיש להם אובדן שמיעה קל עד בינוני ורוצים לשמוע טוב יותר במצבים יומיומיים, כמו בבית או בעבודה. עם זאת, מכשירי שמיעה זעירים אינם מתאימים לכולם. לדוגמה, ייתכן שחלק מהאנשים לא יוכלו להרשות זאת לעצמם או שהם לא ירצו ללבוש אותם, כי הם מוצאים אותם לא נוחים או לא אוהבים את איך שהם נראים.

כמו כן, קיימים מצבים רפואיים של אובדן שמיעה מוחלט, מה שעשוי מאוד להקשות על התאמת מכשיר שמיעה זעיר. בתוך כך, חשוב להבין שמכשירי שמיעה משמשים כדי לעזור לאנשים עם לקויות שמיעה. ומאחר שמכשירי שמיעה מגיעים בצורות וגדלים רבים ושונים, חשוב למצוא אחד שמתאים היטב ומציע את רמת ההגברה הנדרשת למצבכם הספציפי.

כמה עולה מכשיר שמיעה זעיר?

בממוצע, מחיר מכשירי שמיעה זעירים עשוי לנוע בין 1,000 ₪ ל-5,000 ₪, כאשר חלק ממכשירי השמיעה יהיו יקרים מהרף העליון של 5,000 ₪. כמו כן, צריך לקחת בחשבון את העלויות של בדיקת ואבחון השמיעה שלכם במכון שמיעה מוסמך.

עלויות של אבחון שמיעה לא אמורות לעבור את הטווח של מאות שקלים בודדים, כאשר חלק מהמכונים מציעים גם הטבות כאלו ואחרות בהתאמת מכשיר שמיעה לפי צרכים אישיים. לבסוף, כל התהליך לא אמור לעבור את הטווח של אלפי שקלים בודדים.

מכשיר שמיעה דיגיטלי או אנלוגי?עם זאת, סוגים חדשים של מכשיר שמיעה זעיר משנים בימינו את חוקי המשחק.

ישנם שני סוגים עיקריים של מכשירי שמיעה: אנלוגי ודיגיטלי. מכשירי שמיעה אנלוגיים פועלים על ידי הגברת גלי קול באמצעות מיקרופון פנימי, בעוד שמכשירי שמיעה דיגיטליים מעבדים צליל דרך שבב מחשב לפני הגברה שלו. מכשירי שמיעה דיגיטליים עשויים לספק איכות צליל טובה יותר מאלו האנלוגיים, אך הם גם נוטים להיות יקרים יותר.

מכשיר השמיעה הזעיר יכול לספק איכות צליל טובה יותר ממכשירים מסורתיים, מכיוון שיש לו יכולת הפחתת רעשים טובה יותר הודות לגודלו ולעיצובו הקטן יותר. בבואכם לבחור מכשיר שמיעה אנלוגי או דיגיטלי, יהיה עליכם לקחת בחשבון מספר פקטורים שונים. למשל, עם התקדמות הטכנולוגיה, מכשירי שמיעה דיגיטליים הפכו פופולריים יותר. הם נוחים יותר וקלים יותר לשימוש בהשוואה למכשירי שמיעה אנלוגיים.

היתרונות והחסרונות של מכשירי שמיעה דיגיטליים ואנלוגיים

למכשירי שמיעה דיגיטליים יש יתרונות על פני מכשירי שמיעה אנלוגיים, אך יש להם גם חסרונות. קודם כל, מכשיר שמיעה זעיר דיגיטלי יקר יותר מאלה אנלוגיים והוא דורש לרוב סוללות, בעוד אנלוגיים אינם זקוקים להן. עם זאת, מכשירי שמיעה דיגיטליים נוטים פחות להישבר מאשר אנלוגיים, מה שהופך אותם לעמידים יותר בטווח הארוך.

בסופו של דבר, מכשירי שמיעה דיגיטליים מתקדמים יותר מבחינה טכנולוגית ממכשירי שמיעה אנלוגיים. התכונה הבולטת ביותר בדיגיטליים היא, היכולת להתאים את עוצמת הקול עבור צלילים ותדרים בודדים. זה מאפשר התאמה אישית ושליטה רבה יותר על הגדרות המכשיר. יתרון נוסף הוא, שמכשירי שמיעה דיגיטליים הם בדרך כלל קטנים יותר מדגמים אנלוגיים בשל השימוש בטכנולוגיה מודרנית. לפיכך, הם הרבה יותר אסתטיים ולא מרגישים כבדים על האוזניים.

חסרונות של מכשירי שמיעה דיגיטליים

אמנם מכשיר שמיעה זעיר דיגיטלי הוא אופציה מעולה עבור חלק מהאנשים, אבל יש למכשירים דיגיטליים גם חסרונות מסוימים שצריך לקחת בחשבון. אחד החסרונות של מכשירי שמיעה דיגיטליים הוא, שהם דורשים מקור מתח, מה שעלול להיות לא נוח למי שאין לו גישה נוחה לחשמל או שצריך להחליף את הסוללות לעיתים קרובות.

מכשירי שמיעה דיגיטליים יכולים גם להוביל לעלויות החלפה יקרות כשהמכשיר מתקלקל, בניגוד לדגמים אנלוגיים שהם בדרך כלל זולים יותר בהקשר זה. כמו כן, המכשירים האנלוגיים בדרך כלל אמינים במיוחד, שזהו יתרון שעומד לזכותם. מכשירי שמיעה דיגיטליים אמנם אמינים גם הם, אך החלפת החלקים במכשירים אלו תהיה לרוב יקרה יותר מאשר החלפה באנלוגיים.

צרו איתנו קשר
ד"ר סימה יום-טוב
ד"ר סימה יום-טוב

מייסדת המרכז למכשירי שמיעה בישראל, עם ניסיון עשיר מאד רפואת השמיעה ושיפור אורח חיים של כבדי שמיעה. מרצה בכנסים בתחום, מנהלת השתלמויות ופורומים מקצועיים במטרה להעשיר ולשפר את התחום.

התקשרו עכשיו!
לייעוץ ופתרונות שמיעה