מכשיר שמיעה הטוב ביותר

תוכן עניינים

מכשיר שמיעה הטוב ביותרעברתם בדיקת שמיעה עדכנית ובדיקה אצל רופא אף אוזן גרון וגיליתם שאתם צריכים מכשיר שמיעה? אתם לא לבד. אך כיצד מוצאים מכשיר שמיעה הטוב ביותר? לפני שרוכשים מכשיר שמיעה יש לעבור תהליך התאמה. על כך נרחיב במאמר הבא. 

מכשיר שמיעה הטוב ביותר- מה זה?

מכשיר שמיעה הוא מכשיר שהתפקיד שלו הוא לשפר את יכולת השמיעה ולסייע לאנשים הסובלים מלקות בשמיעה. קיימים סוגים שונים ומגוונים של מכשירי שמיעה ביניהם מכשיר שמיעה קטן ונסתר בתעלת האוזן או מכשיר מאחורי האוזן המתחבר לאוזניה. תוכלו למצוא מכשיר שמיעה בטכנולוגיות שונות כמו מכשיר שמיעה אנלוגי, ממוחשב או דיגיטלי ולבחור מבין חברות שונות. 

איך מכשיר שמיעה עובד?

במכשיר השמיעה קיימים מספר רכיבים אלקטרוניים שהופכים אותו למה שהוא-

  • מיקרופון קטן שתפקידו לקלוט את הצלילים בסביבה
  • מגבר שתפקידו להגביר את עוצמת הצלילים הנכנסים
  • רמקול שתפקידו לשלוח את הצלילים המוגברים אל האוזן
  • סוללה שתפקידו לספק אנרגיה לרכיבים האלקטרוניים במכשיר.

מכשיר שמיעה הטוב ביותר- תהליך ההתאמה

בעיות שמיעה עלולות להיות תוצר של סיבות שונות כמו גיל, תאונה או מחלה. לעיתים אלה יכולות להיות בעיות שמיעה זמניות הנובעות מדלקת אוזניים חריפה, ריבוי שעוות אוזניים או נטילת תרופות מסוימות שפוגעות בשמיעה. 

כל ליקוי שמיעה מסווג בהתאם לדרגת חומרה אחרת. ליקוי שמיעה מזערי מתאפיין בירידה של עד 25 דציבלים. לעומת זאת, ליקוי שמיעה חמור מתאפיין בירידה של מעל 70 דציבלים. לכל ליקוי שמיעה כזה יש להתאים את סוג מכשיר השמיעה. 

ההתאמה למכשיר השמיעה תתבצע בהתאם לגורמים שונים כמו דרגת החומרה של לקות השמיעה ועוד. ההתאמה למכשיר השמיעה מתבצעת במכון אודיולוגי. חשוב מאוד לוודא שהאדם שמתאים למטופל את מכשיר השמיעה הוא אדם בעל ניסיון וידע בתחום האודיולוגיה ובמכשירי שמיעה. כמו כן, ההמלצה שלנו היא לבחור בסוכנות קרובה לבית, שכן תחזוקה של מכשיר שמיעה מצריכה ביקורים חוזרים. 

שימו לב כי לפני התאמה למכשיר שמיעה יש לבצע בדיקה אצל רופא אף אוזן גרון ובדיקת שמיעה עדכנית. 

קראו עוד: לקות שמיעה בקרב קשישים

מכשיר שמיעה הטוב ביותר- גורמים הנבחנים בהתאמה

  • רמת הירידה בשמיעה- הגורם הראשון שיבחנו הוא מה רמת הירידה בשמיעה של המטופל. למטופלים עם ירידות שמיעה קלות עד בינוניות יתאימו מכשיר שמיעה תוך אוזני או מכשיר שמיעה בהתאמה פתוחה (מכשיר הכולל צינורית דקה בתעלת האוזן). למטופלים עם ירידות שמיעה חמורות יותר ניתן להתאים מכשיר שמיעה מאחורי האוזן. 
  • קשיים הנלווים לירידה בשמיעה- הגורם השני שיבחנו להתאמת מכשיר שמיעה הוא קשיים הנלווים לירידה בשמיעה ביניהם סבילות נמוכה לרעשי רקע או לעוצמת קול חזקה ועוד. 
  • תפקוד מוטורי ומצב ראייה- הגורם השלישי שיש לקחת בחשבון הוא התפקוד המוטורי ומצב הראייה של המטופל. לשם כך יש להכניס ולהוציא את מכשיר השמיעה מהאוזן של המטופל ולשים סוללה קטנה. 
  • מצב רפואי של האוזן- גורם נוסף הוא המצב הרפואי של האוזן. כלומר, האם למטופל יש נטייה לדלקות אוזניים, האם יש לו הפרשת שעווה מוגברת ועוד. כל אלה ישפיעו על המכשיר שיתאים למטופל. 
  • אורח החיים והצרכים התקשורתיים של המטופל. 

מכשיר שמיעה הטוב ביותר- סוגי מכשירים

קיימים סוגים שונים של מכשירי שמיעה. ריכזנו לכם את המרכזיים וההבדלים ביניהם- 

  • מכשירי שמיעה בסיסיים- מכשירי שמיעה בסיסיים, כפי שניתן להבין משמם הם מכשירי השמיעה הפשוטים ביותר. את המכשירים האלה  ניתן לקבל ללא השתתפות עצמית או בהשתתפות עצמית נמוכה על ידי קופות החולים או על ידי מכוני שמיעה שיש להם הסכמים או הסדרים עם קופות החולים. מכשירי שמיעה אלה ייתנו מענה בסיסי ולא יותאמו למצבי האזנה קשים יותר. 
  •  מכשירי שמיעה איכותיים- מכשירים אלה בעלי קפיצת מדרגה טכנולוגית לעומת מכשירי השמיעה הבסיסיים. מכשירים אלה בעלי הגנה מפני לחות, מאפשרים התחברות לאביזרים אלחוטיים, חיבור לאייפון ולמכשירי אנדרואיד של יצרניות מובילות, מתאימים לילדים. כמו כן מכשירים אלה מאפשרים תקשורת בין זוג מכשירים. מכשירי שמיעה איכותיים מאפשרים להתנהל בארוחות משפחתיות, להאזין למוסיקה, לנסוע ברכב, להנות מפגישות של אחד על אחד או במקומות שקטים, מאפשרים פעילות בחוץ, פעילות בבית, צפייה בטלוויזיה. 
  • מכשירי שמיעה מתקדמים- מכשירים אלה בעלי עלייה נוספת בסולם הטכנולוגיות. מכשירים אלה בעלי הגנה מפני לחות, מאפשרים התחברות לאביזרים אלחוטיים, חיבור לאייפון ולמכשירי אנדרואיד של יצרניות מובילות, מתאימים לילדים ומאפשרים תקשורת בין זוג מכשירים. מכשירי שמיעה מתקדמים מאפשרים להתנהל מארוחות משפחתיות, לשבת בכיף בבית קפה או מסעדה, יעילים במקומות הומי אדם וכן במקומות שקטים, מאפשרים האזנה למוסיקה, צפייה בטלוויזיה, יעילים בפגישות רבות משתתפים, פגישות אחד על אחד, פעילות בחות, נסיעה ברכב.  
  • מכשירי שמיעה פרמיום או עילית- מכשירים אלה בעלי רמת טכנולוגיה מהגבוהות ביותר. מכשירים אלה מאפשרים יכולת התמודדות אוטומטית ומהירה במגוון רחב של סיטואציות שמיעתיות ותקשורתיות. מכשירים בעלי הגנה מפני לחות, יכולת התחברות לאביזרים אלחוטיים, חיבור ישיר לאייפון או למכשירי אנדרואיד של יצרניות מובילות, מאפשרים תקשורת בין זוג מכשירים ומתאימים לילדים. מכשירי שמיעה פרמיום או עלית מאפשרים להתנהל מארוחות משפחתיות, לשבת בכיף בבית קפה או מסעדה, יעילים במקומות הומי אדם וכן במקומות שקטים, מאפשרים האזנה למוסיקה, צפייה בטלוויזיה, יעילים בפגישות רבות משתתפים, פגישות אחד על אחד, פעילות בחות, נסיעה ברכב.  

מכשירי שמיעה הטוב ביותר- מכשירי שמיעה קטנים

פיתוחי הטכנולוגיה הבלתי פוסקים, מאפשרים לפתח וליצור מגוון רחב של מכשירי שמיעה קטנים איכותיים ויעילים במיוחד. בין מכשירים שמיעה אלה ניתן למצוא אף מכשירים שמיעה נסתרים. 

אז מה ההבדל בין מכשירי שמיעה קטנים לגדולים? 

ההבדל בין מכשירי שמיעה קטנים לגדולים יותר בא לידי ביטוי בחזות הוויזואלית. מכשירי השמיעה הגדולים בדרך כלל ימוקמו מחוץ לאפרכסת האוזן ויהיו חשופים לעיני כל מי שיתבונן. לעומת זאת, מכשירי שמיעה קטנים הם מכשירים המותקנים במרכז האוזן או בתוך תעלת האוזן ולכם קשה לראות אותם בעין. 

מכשיר שמיעה הטוב ביותר- מחירים 

כפי שציינו, קיימים סוגים שונים של מכשירי שמיעה. לכן קשה לענות באופן חד משמעי מה המחירים של מכשירי שמיעה, שכן המחיר משתנה בהתאם לסוג המכשיר ולגורמים נוספים כמו החברה היצרנית, הסוכנות ממנה אתם רוכשים את מכשיר השמיעה, האחריות על המכשיר, השירות הטכני, התאמת המכשיר ועוד. 

ניתן לקבוע כי מכשירי שמיעה שנותנים מענה טוב יותר במגוון רחב של סיטואציות, יעלו יותר ממכשירי שמיעה בסיסיים שנותנים מענה בסיסי לצרכי המטופל. 

מחירי מכשירי שמיעה נעים בין מספר קטגוריות. ריכזנו לכם טווח מחירים עבור הקטגוריות השונות- 

  • מחירי מכשירי שמיעה בסיסיים ינועו בין 1,000 לבין 3,000 שקלים למכשיר שמיעה. במקרים רבים ניתן לקבל מכשירים אלה ללא השתתפות עצמית או בהשתתפות עצמית נמוכה על ידי קופות החולים. 
  • מחירי מכשירי שמיעה איכותיים ינועו בין 5,000 לבין 6,000 שקלים למכשיר שמיעה. השתתפות עצמית של מכשירים אלה תנוע סביב 3,500 שקלים ויותר. 
  • מחירי מכשירי שמיעה מתקדמים ינועו בין 7,000 לבין 8,000 שקלים למכשיר שמיעה. השתתפות עצמית של מכשירים אלה תנוע סביב 5,500 שקלים ויותר. 
  • מחירי מכשירי שמיעה פרמיום או עילית ינועו בין 9,000 לבין 11,000 שקלים למכשיר שמיעה. השתתפות עצמית של מכשירים אלה תנוע סביב 7,500 שקלים ויותר. 
צרו איתנו קשר
ד"ר סימה יום-טוב
ד"ר סימה יום-טוב

מייסדת המרכז למכשירי שמיעה בישראל, עם ניסיון עשיר מאד רפואת השמיעה ושיפור אורח חיים של כבדי שמיעה. מרצה בכנסים בתחום, מנהלת השתלמויות ופורומים מקצועיים במטרה להעשיר ולשפר את התחום.

053-3524859
לייעוץ ופתרונות שמיעה