מכשיר חדש לטינטון

תוכן עניינים

מכשיר חדש לטינטוןתופעת הטינטון היא שכיחה מאוד בישראל, עשרות אלפי אנשים חווים את התופעה הזאת באופן קל עד חמור. הבעיה העיקרית היא לזהות את הבעיה מכיוון שלאחר מספר שבועות אדם עשוי להתרגל אל הרעשים אותם הוא שומע ולא לזהות שאכן מדובר על טינטון. הטיפול בטינטון יכול להיות תרופתי, באמצעות מכשיר חדש לטינטון, או באמצעות טיפול פסיכולוגי. 

מה זה טינטון?

טינטון הוא תרחיש נפוץ בו נשמעים רעשים שדומים באופיים לצלצול או זמזום שמקור הרעש הוא מהאוזן עצמה. מדובר על תופעה שכיחה יחסית והיא מופיעה בכ-15% מהאוכלוסייה. כיום עדיין אין דבר ספציפי שיכול להעיד על סיבת התופעה, אלא מספר גורמים שיכולים להוביל לכך. מבין הגורמים ייתכן שמה שמוביל אותנו לחוות את התופעה הוא נזק שנגרם לאוזן הפנימית, פגיעה במסלול השמיעה, פגיעה במבנה אנטומי של האוזן, חשיפה לרעש, מחלות כרוניות, מחלות עצבים, אובדן שמיעה, לחץ דם, תופעות לוואי של תרופות מסוימות ועוד. על אף שמדובר על תופעה שכיחה, כאשר התופעה מופיעה יש להגיע לייעוץ רפואי על מנת שנוכל לשלול גורמים של מחלות כאלה ואחרות או נטילת תרופות שלא נכונה לכם. מומלץ להגיע כבר כאשר התופעה מתחילה להתרחש אצלכם מכיוון שלאחר זמן מה הסובל כבר אינו חש בכך.

לחיות לצד טינטון

כפי שציינו, במקרים רבים התופעה יכולה להתרחש מספר שבועות ולאחר מכן לחלוף או שהסובל כבר לא יחוש בה עקב הרגל. חשוב לוודא כאשר התופעה מתחילה שלא מדובר על פגיעה באוזן, כלומר שאין מקור חיצוני שעקב פגיעה בו אתם שומעים צלצולים ורעשים דומים. מומלץ לבחון את המקרה גם כאשר הוא כבר חלף או שהתרגלתם לחיות במחיצתו, הסיבה לכך היא שהופעת טינטון יכולה להעיד גם על מצבים בריאותיים אשר דורשים טיפול רפואי, אמנם מדובר על מקרים נדירים אבל עדיף שלא לקחת את הסיכון. כמו כן, לחיות לצד טינטון יכול להיות מאוד קשה, לעיתים אתם לא תחושו את הרעש ולעיתים לא תוכלו לישון בלילה בגללו. עקב כך, ישנם מכשירים חדשים אשר מיועדים לטיפול בטינטון. 

סימפטומים

השפעת הטינטון משתנה מאדם לאדם, כמו כן גם חומרת הרעשים יכולה לנוע בין דרגה קלה ועד לדרגה חמורה המשפיעה באופן נוקשה על איכות החיים. מבין הסובלים נוכל למצוא כאלו אשר חווים את התופעה בצורה של צמצומים שאינם תמידיים בתדר נמוך ואילו אחרים עשויים לשמוע צלילים ואף שירים – הזיות מוזיקליות. כאשר מדובר על טינטון בתדר נמוך הצלילים שאותם יחווה הסובל יכולים לבוא לידי ביטוי ברעשי תנועה, רחשי ים, מאווררים, מקררים וכן הלאה. גם כאשר מדובר על טינטון בתדר נמוך מדובר על צלילים אשר רק הסובל שומע ולא מדובר על רעשים חיצוניים. הדרך הנכונה להבחין בין טינטון ובין רעשים חיצוניים הוא באמצעות הבחנה האם מדובר על רעש שמופיע בזמן מסוים במקום מסוים או מדובר על רעש שמופיעה גם כאשר הסובל נמצא בסביבה שקטה. תוכלו לשאול גם את הסביבה שלכם האם גם הם ערים לרעשים אותם אתם שומעים. 

כאשר מדובר על הזיות מוזיקליות התופעה נפוצה יותר בקרב סובלים מטינטון אשר חווים גם אובדן שמיעה או בקרב אנשים הסובלים מהיפראקוזיס, מתח, דיכאון וחרדה. אחד הגורמים להופעת הזיות מוזיקליות יכול להיות גם נטילת תרופות מסוימות ויש לדווח על כך לרופא. ישנם סוגים נוספים של טינטון כמו טינטון פועל בו הרעשים נשמעים בדומה למקצב הדופק. כאשר התופעה היא כזאת יש סבירות גבוהה שמדובר על בעיה בכלי הדם או בזרימת הדם בקרבת אזור האוזן, הצטברות של שכבה שומנית בקירות כלי הדם וכד'. כדי לאבחן את הבעיה ולטפל בה יש לגשת לגורם רפואי מקצועי. כיום הטיפולים בטינטון הם מגוונים, אך בשנים האחרונות ישנו מכשיר חדש לטינטון אשר נמצא ביעילות גבוהה להתמודדות עם התופעה.

מכשיר חדש לטינטון - מה זהמכשיר חדש לטינטון – מה זה?

אם אתם סובלים מטינטון אתם יכולים להצטייד בעזרי מניעה כמו מכשיר חדש לטינטון שבעזרתו תוכלו לעשות סוף לצפצופים באוזניים. השימוש במכשיר תורם להפחתת והסרת הרעשים באופן מוחלט ברוב המקרים. הסיבה לכך שיש עדיפות לשימוש במכשיר מאשר טיפולים אחרים היא התוצאה. טיפולים בטינטון עדיין מאוד מוגבלים, התרופות נעשות באמצעות הגברת זרימת הדם אל האוזן הפנימית, טיפולים באמצעות תרופות נוגדות חרדה ודיכאון, שינוי תזונה, הימנעות מעישון, הזרקת סטרואידים, טיפולים ברפואה משלימה ועוד. מכשיר חדש לטינטון יכול לפתור לכם את הבעיות באמצעות שימוש בו. המכשיר עצמו כולל מקלון אלקטרוני שמונח סביב הלשון, משך זמן הטיפול הוא בין שעה לשעה וחצי. המקלון האלקטרוני מעביר גירויים לסיבי העצב אשר תפקידים להעניק גירוי תחושתי למוח. הטיפול מתבסס על האפשרות להעביר צלילים למוח שהם צלילים אמיתיים ולעזור לו להבדיל ביניהם ובין הצלילים שהם נחשבים ל"דמיוניים" השייכים לתופעת הטינטון. במקרה בו יש ירידה באיכות השמיעה יהיה מומלץ להיעזר במכשיר שמיעה ייעודי לסובל. היעילות של טיפול באמצעות מכשיר חדש לטינטון נחשבת לגבוהה מאוד, אך יעילות הטיפול גם קשורה באופן ישיר למצבו של המטופל, גילו והאם נוטל תרופות.

טיפול בטינטון 

לא תמיד ניתן יהיה לאתר את הגורם להופעת טינטון בקרב הסובלים. טינטון יכול להיגרם עקב זיהום, אובדן שמיעה, חרדות, הצטברות שעוות אוזן ועוד. אי טיפול בתופעה יכול להוביל לאובדן שמיעה או ליקוי שמיעה והחמרת התופעה עצמה. ישנם מגוון טיפולים ייעודיים להתמודדות על תופעת הטינטון, ובשנים האחרונות אחד הטיפולים המוכרים הוא טיפול באמצעות מכשיר חדש לטינטון עליו נדון בהמשך. 

  • מכשיר שמיעה לטינטון – כאשר התופעה מאופיינת בירידה באיכות השמיעה מומלץ להיעזר במכשיר שמיעה. נמצא כי התמודדות בתופעה עם מכשיר שמיעה מייעלת את ההתמודדות בלמעלה ממחצית המקרים. השימוש במכשיר תורם לחשיפה מחודשת של צלילי הסביבה, מיסוך רעשי הטינטון ועוד. גירוי מחדש של אזורי השמיעה יכול לחולל התנגדות לתופעת הטינטון וכמו כן, כאשר מדובר על אובדן כושר שמיעה תופעת הטינטון עלולה להתחזק. ישנם מכשירי שמיעה ייעודיים אשר נמצאו יעילים להתמודדות עם התופעה. 
  • ייעוץ פסיכולוגי – אחת התופעות הנלוות לטינטון היא חרדה ואפילו דיכאון. כאשר מופיעים תסמינים של דיכאון עקב הופעת טינטון אצלכם יש להיוועץ עם פסיכולוג ובמקרים רבים התמודדות פסיכולוגית יכולה להפחית את התופעה. 
  • תזונה – כאשר התופעה מאופיינת עם מצבים שעלולים להוביל לדיכאון וחרדה, רצוי להיעזר בתוספי תזונה ואף שינוי בתזונה היומית. ישנם תוספי תזונה ותרופות המסייעים להתמודדות עם דיכאון וחרדה. 

 

צרו איתנו קשר
ד"ר סימה יום-טוב
ד"ר סימה יום-טוב

מייסדת המרכז למכשירי שמיעה בישראל, עם ניסיון עשיר מאד רפואת השמיעה ושיפור אורח חיים של כבדי שמיעה. מרצה בכנסים בתחום, מנהלת השתלמויות ופורומים מקצועיים במטרה להעשיר ולשפר את התחום.

התקשרו עכשיו!
לייעוץ ופתרונות שמיעה