מחירי מכשירי שמיעה

תוכן עניינים

מחירי מכשירי שמיעהמכשירי שמיעה הם מכשירים שנועדים לסייע לאנשים שסובלים מפגיעה בשמיעה. קיימים סוגים שונים של מכשירים שמיעה שנותנים מענה על צרכים אחרים וכך גם המחירים שלהם משתנים. על מכשירים שמיעה וכמה הם עולים נרחיב במאמר הבא. 

מהו מכשיר שמיעה?

מכשיר שמיעה הוא מכשיר שהתפקיד שלו הוא לשפר את יכולת השמיעה ולסייע לאנשים הסובלים מלקות בשמיעה. קיימים סוגים שונים ומגוונים של מכשירי שמיעה ביניהם מכשיר שמיעה קטן ונסתר בתעלת האוזן או מכשיר מאחורי האוזן המתחבר לאוזניה. תוכלו למצוא מכשיר שמיעה בטכנולוגיות שונות כמו מכשיר שמיעה אנלוגי, ממוחשב או דיגיטלי ולבחור מבין חברות שונות. 

אך איך פועל מכשיר שמיעה?

במכשיר השמיעה קיימים מספר רכיבים אלקטרוניים שהופכים אותו למה שהוא-

  • מיקרופון קטן שתפקידו לקלוט את הצלילים בסביבה
  • מגבר שתפקידו להגביר את עוצמת הצלילים הנכנסים
  • רמקול שתפקידו לשלוח את הצלילים המוגברים אל האוזן
  • סוללה שתפקידו לספק אנרגיה לרכיבים האלקטרוניים במכשיר.

מחירי מכשירי שמיעה- סוגי מכשירים

קיימים סוגים שונים של מכשירי שמיעה. ריכזנו לכם את המרכזיים וההבדלים ביניהם- 

  • מכשירי שמיעה בסיסיים- מכשירי שמיעה בסיסיים, כפי שניתן להבין משמם הם מכשירי השמיעה הפשוטים ביותר. את המכשירים האלה  ניתן לקבל ללא השתתפות עצמית או בהשתתפות עצמית נמוכה על ידי קופות החולים או על ידי מכוני שמיעה שיש להם הסכמים או הסדרים עם קופות החולים. מכשירי שמיעה אלה ייתנו מענה בסיסי ולא יותאמו למצבי האזנה קשים יותר. 
  •  מכשירי שמיעה איכותיים- מכשירים אלה בעלי קפיצת מדרגה טכנולוגית לעומת מכשירי השמיעה הבסיסיים. מכשירים אלה בעלי הגנה מפני לחות, מאפשרים התחברות לאביזרים אלחוטיים, חיבור לאייפון ולמכשירי אנדרואיד של יצרניות מובילות, מתאימים לילדים. כמו כן מכשירים אלה מאפשרים תקשורת בין זוג מכשירים. מכשירי שמיעה איכותיים מאפשרים להתנהל בארוחות משפחתיות, להאזין למוסיקה, לנסוע ברכב, להנות מפגישות של אחד על אחד או במקומות שקטים, מאפשרים פעילות בחוץ, פעילות בבית, צפייה בטלוויזיה. 
  • מכשירי שמיעה מתקדמים- מכשירים אלה בעלי עלייה נוספת בסולם הטכנולוגיות. מכשירים אלה בעלי הגנה מפני לחות, מאפשרים התחברות לאביזרים אלחוטיים, חיבור לאייפון ולמכשירי אנדרואיד של יצרניות מובילות, מתאימים לילדים ומאפשרים תקשורת בין זוג מכשירים. מכשירי שמיעה מתקדמים מאפשרים להתנהל מארוחות משפחתיות, לשבת בכיף בבית קפה או מסעדה, יעילים במקומות הומי אדם וכן במקומות שקטים, מאפשרים האזנה למוסיקה, צפייה בטלוויזיה, יעילים בפגישות רבות משתתפים, פגישות אחד על אחד, פעילות בחות, נסיעה ברכב.  
  • מכשירי שמיעה פרמיום או עילית- מכשירים אלה בעלי רמת טכנולוגיה מהגבוהות ביותר. מכשירים אלה מאפשרים יכולת התמודדות אוטומטית ומהירה במגוון רחב של סיטואציות שמיעתיות ותקשורתיות. מכשירים בעלי הגנה מפני לחות, יכולת התחברות לאביזרים אלחוטיים, חיבור ישיר לאייפון או למכשירי אנדרואיד של יצרניות מובילות, מאפשרים תקשורת בין זוג מכשירים ומתאימים לילדים. מכשירי שמיעה פרמיום או עלית מאפשרים להתנהל מארוחות משפחתיות, לשבת בכיף בבית קפה או מסעדה, יעילים במקומות הומי אדם וכן במקומות שקטים, מאפשרים האזנה למוסיקה, צפייה בטלוויזיה, יעילים בפגישות רבות משתתפים, פגישות אחד על אחד, פעילות בחות, נסיעה ברכב.  

כיצד מתאימים מכשיר שמיעה למטופלמחירי מכשירי שמיעה- כיצד מתאימים מכשיר שמיעה למטופל?

כפי שהבנו, קיימים סוגים שונים של מכשירי שמיעה אשר עונים על צרכים אחרים. לכל מטופל יתאים מכשיר שמיעה אחר והתאמת מכשיר שמיעה למטופל תתבצע בהתאם לגורמים שונים. 

ישנם מספר גורמים שיש להתייחס אליהם בעת התאמת מכשיר שמיעה למטופל- 

  • רמת הירידה בשמיעה- הגורם הראשון שיבחנו הוא מה רמת הירידה בשמיעה של המטופל. למטופלים עם ירידות שמיעה קלות עד בינוניות יתאימו מכשיר שמיעה תוך אוזני או מכשיר שמיעה בהתאמה פתוחה (מכשיר הכולל צינורית דקה בתעלת האוזן). למטופלים עם ירידות שמיעה חמורות יותר ניתן להתאים מכשיר שמיעה מאחורי האוזן. 
  • קשיים הנלווים לירידה בשמיעה- הגורם השני שיבחנו להתאמת מכשיר שמיעה הוא קשיים הנלווים לירידה בשמיעה ביניהם סבילות נמוכה לרעשי רקע או לעוצמת קול חזקה ועוד. 
  • תפקוד מוטורי ומצב ראייה- הגורם השלישי שיש לקחת בחשבון הוא התפקוד המוטורי ומצב הראייה של המטופל. לשם כך יש להכניס ולהוציא את מכשיר השמיעה מהאוזן של המטופל ולשים סוללה קטנה. 
  • מצב רפואי של האוזן- גורם נוסף הוא המצב הרפואי של האוזן. כלומר, האם למטופל יש נטייה לדלקות אוזניים, האם יש לו הפרשת שעווה מוגברת ועוד. כל אלה ישפיעו על המכשיר שיתאים למטופל. 
  • אורח החיים והצרכים התקשורתיים של המטופל. 

חשוב מאוד לוודא שהאדם שמתאים למטופל את מכשיר השמיעה הוא אדם בעל ניסיון וידע בתחום האודיולוגיה ובמכשירי שמיעה. כמו כן, ההמלצה שלנו היא לבחור בסוכנות קרובה לבית, שכן תחזוקה של מכשיר שמיעה מצריכה ביקורים חוזרים. 

מחירי מכשירי שמיעה- מכשיר אחד או שניים?

אנשים רבים שואלים האם לרכוש שני מכשירים שמיעה או שניתן להשתמש במכשיר שמיעה אחד בלבד? התשובה לכך תלויה בשאלה האם קיימת לקות שמיעה בשתי האוזניים או רק באוזן אחת. במידה שלקות השמיעה קיימת רק באוזן אחת ניתן להסתפק במכשיר שמיעה אחד. אך במצב שקיימת לקות שמיעה בשתי האוזניים ותבחרו להשתמש במכשיר שמיעה אחד בלבד אתם עלולים לגרום לנזק בלתי הפיך לאוזן ללא המכשיר. 

למעשה, כאשר אתם משתמשים במכשיר שמיעה אחד בלבד ללקות שמיעה בשתי האוזניים, האוזן בסופו של דבר תפסיק לתפקד ולאורך זמן יחולו בה שינויים בלתי הפיכים ביכולת שלה להעביר מידע למוח. תפקוד עם מכשיר שמיעה אחד במצב של פגיעה דו צדדית בשמיעה, יגרום לקושי בתפיסה מרחבית שמיעתית, קושי בהבנת דיבור ועומס על אוזן שאמורה לספק מענה לשני הצדדים. 

שני מכשירי שמיעה יאפשרו הבנת דיבור טובה יותר, התמצאות במרחב, זיהוי הקולות במרחב במיוחד אם תנאי ההאזנה קשים. שני מכשירי שמיעה חשובים לשמירה על יכולת הבנת הדיבור לטווח הרחוק. 

לכן, גם אם אתם שוקלים להשתמש במכשיר שמיעה אחד מבחינת כלכלית, מומלץ לרכוש שני מכשירי שמיעה זולים יותר מאשר אחד יקר יותר. 

קראו עוד: מה חובה לדעת לפני שרוכשים עזרי שמיעה?

מחירי מכשירי שמיעה- אז כמה זה עולה?

כפי שציינו, קיימים סוגים שונים של מכשירי שמיעה. לכן קשה לענות באופן חד משמעי מה המחירים של מכשירי שמיעה, שכן המחיר משתנה בהתאם לסוג המכשיר ולגורמים נוספים כמו החברה היצרנית, הסוכנות ממנה אתם רוכשים את מכשיר השמיעה, האחריות על המכשיר, השירות הטכני, התאמת המכשיר ועוד. 

ניתן לקבוע כי מכשירי שמיעה שנותנים מענה טוב יותר במגוון רחב של סיטואציות, יעלו יותר ממכשירי שמיעה בסיסיים שנותנים מענה בסיסי לצרכי המטופל. 

מחירי מכשירי שמיעה נעים בין מספר קטגוריות. ריכזנו לכם טווח מחירים עבור הקטגוריות השונות- 

  • מחירי מכשירי שמיעה בסיסיים ינועו בין 1,000 לבין 3,000 שקלים למכשיר שמיעה. במקרים רבים ניתן לקבל מכשירים אלה ללא השתתפות עצמית או בהשתתפות עצמית נמוכה על ידי קופות החולים. 
  • מחירי מכשירי שמיעה איכותיים ינועו בין 5,000 לבין 6,000 שקלים למכשיר שמיעה. השתתפות עצמית של מכשירים אלה תנוע סביב 3,500 שקלים ויותר. 
  • מחירי מכשירי שמיעה מתקדמים ינועו בין 7,000 לבין 8,000 שקלים למכשיר שמיעה. השתתפות עצמית של מכשירים אלה תנוע סביב 5,500 שקלים ויותר. 
  • מחירי מכשירי שמיעה פרמיום או עילית ינועו בין 9,000 לבין 11,000 שקלים למכשיר שמיעה. השתתפות עצמית של מכשירים אלה תנוע סביב 7,500 שקלים ויותר. 

אם אתם שואלים את עצמכם כמה עולה מכשיר שמיעה, כדאי לדעת שישנם סוגים שונים של איכויות הגברה וקלט קול, כמו גם טווחי מחירים מרמות בסיסיות ועד מכשירי שמיעה מקצועיים בהתאמה אישית. הנה המדריך המלא לבחירת מכשיר השמיעה שלכם, המשיכו לקרוא.

אם אתם מגוללים בגוגל מידע לגבי מחירי מכשירי שמיעה בימינו, תוכלו למצוא מגוון אדיר של מכשירי שמיעה בטווחי מחירים משתנים. בעוד שישנם מכשירי שמיעה סטנדרטיים בעלויות של כ-250 ₪ ומעלה, ישנם גם מכשירי שמיעה איכותיים שיעלו לכם 2,500 ₪ – 10,000 ₪ וגם יותר. הכול תלוי בסוג המכשיר ותכונותיו, עד כמה הוא מותאם לכם אישית, מה הגודל שלו, היכן מולבש ועוד. אם כך, כמה עולה מכשיר שמיעה וכיצד נקבע המחיר? המשיכו לקרוא.

סוגי מכשירי שמיעה נפוציםאם אתם שואלים את עצמכם כמה עולה מכשיר שמיעה, כדאי לדעת שישנם סוגים שונים של איכויות הגברה וקלט קול, כמו גם טווחי מחירים מרמות בסיסיות

מכשירי שמיעה הם דרך מצוינת לשפר את השמיעה, אך הם עלולים להיות יקרים. רגע לפני שנדבר על כמה עולה מכשיר שמיעה בימינו, חשוב שנכיר את הסוגים הנפוצים שקיימים בשוק ונחשבים אפקטיביים, אסתטיים ולא מסורבלים על האוזן. חלק מהסוגים הנפוצים של מכשירי שמיעה הם, למשל, מאחורי האוזן (BTE) – סוג זה מונח על האוזן החיצונית ומתאים מעליה או מאחוריה.

כמו כן, קיים גם מכשיר בתוך האוזן (ITE) – אלה קטנים יותר מ-BTE ומתאימים לחלוטין לתוך תעלת האוזן. בנוסף, תוכלו למצוא גם מכשיר בתוך התעלה (ITC) – הם קטנים יותר מ-ITEs ונחים בתחתית תעלת האוזן החיצונית. ולבסוף, המכשיר הרביעי הנפוץ שקיים כיום הוא מכשיר שנמצא לגמרי בתוך התעלה (CIC) – אלה קטנים מאוד ומציעים פתרון אסתטי ונוח במיוחד.

יש הבדלים בין מכשירי שמיעה דיגיטליים לבין אנלוגיים?

מכשירי שמיעה אנלוגיים הם מכשירים המשמשים להגברת הקול. מכשירים אלה מיועדים ללבישה בתוך או סביב האוזן בד"כ. מכשירי שמיעה דיגיטליים לעומת זאת, פועלים על ידי המרת גלי קול לאותות דיגיטליים. חשוב לדעת, כי מכשירי שמיעה אנלוגיים הם מכשירים אנלוגיים הממירים גלי קול לזרמים חשמליים ולאחר מכן, מגבירים את הצליל.

מכשירי שמיעה דיגיטליים הם מכשירים המעבדים צליל דיגיטלי לפני הגברה שלו. ההבדל העיקרי בין השניים הוא, שמכשירי שמיעה דיגיטליים יעילים יותר וכן ניתן גם לתכנת אותם כך שיתאימו לצרכים ולהעדפות אישיות. כמו כן, מכשירי שמיעה דיגיטליים בדרך כלל נוחים יותר וקלים יותר, מה שחוסך מהמשתמשים את כאבי האוזניים והסרבול הכרוך במכשירי שמיעה גדולים-מסורתיים.

כיצד נקבע מחיר מכשיר שמיעה?

מכשירי שמיעה אמנם עשויים להיות יקרים, אך המחיר נקבע על ידי גורמים רבים. עלות מכשירי השמיעה תלויה בסוג אובדן השמיעה, כאשר סוגים מסוימים של אובדן קשים יותר לטיפול מאחרים וסוגים מסוימים אינם ניתנים לטיפול כלל.

בנוסף, אם אתם שואלים כמה עולה מכשיר שמיעה בימינו, צריך לקחת בחשבון את התכונות שאתם רוצים שיהיו למכשיר השמיעה שלכם. אם אתם רוצים מכשיר Bluetooth או אם אתם צריכים מכשיר עם מיקרופונים מתקדמים, אז התכונות האלה יעלו את המחיר.

מדוע צריך מכשיר שמיעה עם BLUETOOTH?מכשיר חדש לטינטון

אולי אתם תוהים מדוע תצטרכו מכשיר שמיעה עם BLUETOOTH. ובכן, התשובה פשוטה: להפוך את חייכם לקלים יותר. טכנולוגיית בלוטות' שימשה במשך שנים רבות לחיבור מכשירים ניידים וגאדג'טים אלקטרוניים אחרים. בלוטות' היא טכנולוגיה אלחוטית המשמשת לשיתוף נתונים בין שני מכשירים או יותר, כאשר מכשיר שמיעה עם בלוטות' מאפשר למרכיב לשלוט על הגדרות המכשיר. זאת, באמצעות אפליקציה ייעודית לסמארט-פון של המשתמש במכשיר.

האפליקציה הייעודית מאפשרת, בין היתר, שליטה על עוצמת השמע, תוכניות מכשיר מוגדרות וכולי. כמו כן, מכשיר שמיעה עם יכולת בלוטות' יהיה מועיל מכיוון שהוא יאפשר למשתמש להזרים צליל ישירות ממכשיר השמיעה למכשיר התומך ב-Bluetooth שלו. תכונה זו מאפשרת למשתמשים להאזין לתוכן אודיו ללא צורך לענוד אוזניות.

כמה עולה מכשיר שמיעה ומה תכונותיו השונות?

אם אתם שואלים כמה עולה מכשיר שמיעה להקלה על אובדן שמיעה, צריך לדעת שהמחירים נקבעים לפי התכונות שהמכשיר מציע למשתמשים בו. בעוד שישנם מכשירים אשר מציעים נטרול טנטון, מכשירים אחרים יציעו שמיעה מרחבית אוטומטית ב-360 מעלות.

כמו כן, חלק מהמכשירים מציעים תכונות כמו שיפור הבנה של דיבור בקבוצה של אנשים שמדברים בו-זמנית או ברעשי רקע, כמו גם תכונה של שיפור הבנת דיבור מוחלש תוך שמירה על תפיסה נוחה לדיבור חזק. מכשירים עם תכונות אלו עשויים לעלות כ-2,500 ₪ – 5,000 ₪ בממוצע.

תכונות נוספות ומחירים של מכשירי שמיעה

ישנם גם מכשירים אשר מאפשרים מעבר אוטומטי בין מצבים שקטים, כמו גם דיבור ברעש, נוחות שימוש ברעש, מוזיקה, דיבור ברכב ועוד. בנוסף, מכשירים מסוימים מציעים תכונות כמו חסימת הדהוד ורעשי רוח, מניעה של צפצופים באוזן, מספר ערוצים דיגיטליים הנע בין 5 ל-12 ומעלה וכולי.

אם אתם שואלים את עצמכם כמה עולה מכשיר שמיעה עם תכונות אלו, התשובה היא כ-3,500 ₪ – 6,500 ₪ ולעיתים גם יותר. לתשומת ליבכם, המכשירים הפשוטים שניתנים לרכישה בגוגל ב-250 ₪ לא יציעו חלק נכבד מהתכונות המתקדמות שציינו כאן.

כמה עולה בדיקה במכון שמיעה?

אם תבחרו לעבור בדיקת שמיעה דרך קופת החולים שלכם, הבדיקה תהיה חינמית. אבל יחד עם זאת, אתם חייבים לקחת בחשבון שהיא תהיה כרוכה בזמני המתנה ארוכים ותצטרכו לספק הפניה מרופא אף אוזן גרון.

אם תבחרו לעבור בדיקת שמיעה דרך מכון פרטי או מכון בהסדר עם קופת החולים, מחיר בדיקת שמיעה ינוע בין 250-100 ₪ (ללא הצורך בהפניה מהרופא שלכם). האם בדיקת שמיעה הכרחית לצורך התאמת מכשיר שמיעה? המשיכו לקרוא.

בדיקת שמיעה הכרחית להתאמת מכשיר שמיעה?

במילים פשוטות, התאמת מכשיר שמיעה היא כאשר אדם עובר בדיקת שמיעה ולאחר מכן מקבל המלצה על סוג מכשירי שמיעה שעליו לקבל בהתאם לצרכיו. מכשירי שמיעה עשויים להיות יקרים מאוד, ולכן חשוב למצוא את המכשיר המתאים לכם ולתקציב שלכם.

חשוב לדעת, מכשירי שמיעה מגיעים בצורות, גדלים ובמחירים שונים. ישנם מספר גורמים שיש לקחת בחשבון בעת בחירת מכשיר השמיעה המתאים עבורכם, כגון צורת תעלת האוזן, התקציב ואורח החיים של המכשיר. ומכיוון שהבחירה במכשיר הנכון עשויה להיות מורכבת, חשוב לקבל אבחון וחוות דעת ממכון השמיעה הקרוב אליכם.

 טיפים להתאמת מכשיר שמיעה

התאמת מכשיר השמיעה חשובה כדי להבטיח את חווית השמיעה הטובה ביותר. וחשוב לזכור, ישנם סוגים רבים ושונים של מכשירי שמיעה וחשוב לדעת איזה סוג אתם צריכים לפני שאתם יוצאים לקניות. זכרו, העלות של מכשירי שמיעה משתנה בהתאם לתכונות שצריך, ואיזה סוג של אובדן שמיעה יש לכם.

אם אינכם בטוח אילו תכונות עליכם לחפש בעת רכישת מכשיר שמיעה, אולי עדיף להתייעץ עם אודיולוג או רופא אף אוזן גרון. כמו כן, כדאי גם לשקול את עלות המכשיר, שתלויה בתכונות שהוא מציע, כמו גם את המשקל של המכשיר. כדאי לדעת, ישנם גם דגמים של מכשירי שמיעה שניתן לתכנת לפי ההעדפות וההגדרות האישיות. סוגים אלה של מכשירים עשויים לעלות יותר מאחרים, אך הם מספקים יותר נוחות במונחים של התאמת רמות עוצמת הקול, התאמות תדרים והגדרות חשובות אחרות.

מכשירי שמיעה למבוגרים מחירמכשירים שמיעה למבוגרים מיועדים למקרים בהם יש פגיעה בשמיעה. כאשר יש צורך במכשירי שמיעה יש לקחת בחשבון שיש צורך בהשקעה כספית יחסית גבוהה. עם זאת, ישנם מקרים בהם יש גורמים המסייעים במימון מכשירי שמיעה למבוגרים. מתי ניתן לקבל מימון מכשירי שמיעה ומה המחירים של מכשירי השמיעה? המאמר הבא הוא בשבילכם. 

מכשירי שמיעה למבוגרים מחיר- מהם מכשירי שמיעה?

מכשירי שמיעה הם מכשירים שמטרתם לשפר את יכולת השמיעה של אנשים שסובלים מפגיעה שמיעתית. מכשירי שמיעה פועלים על ידי מספר רכיבים אלקטרוניים. קודם כל במכשירי שמיעה קיים מיקרופון קטן. תפקידו של המיקרופון הוא לקלוט את הצלילים בסביבה. בנוסף מכשירי שמיעה כוללים מגבר שמיועד להגביר את עוצמת הצליליים הנקלטים על ידי המיקרופון. מלבד למגבר מכשירי שמיעה כוללים רמקול שתפקידו לשלוח את הצלילים המוגברים לאוזן. בנוסף מכשירי השמיעה כוללים סוללה שמספקת אנרגיה לרכיבים האלקטרוניים במכשיר. קיימים סוגים שונים של מכשירי שמיעה הפועלים בטכנולוגיות שונות. 

מכשירי שמיעה למבוגרים מחיר- מימון של משרד הרווחה

קיים מימון של משרד הרווחה עבור מכשירי שמיעה למבוגרים. מדובר בזכאות לסל תקשורת ממשרד הרווחה שמגיעה לאנשים שנולדו עם ליקוי שמיעה או שהתפתח להם ליקוי שמיעה עד גיל 3. הזכאות מגיעה החל מגיל 18 ועד לגיל הפרישה. במסגרת סל התקשורת הזכאים יקבלו החזרים כספיים אחת לארבע שנים עבור רכישה של אביזרי עזר לשמיעה. הסכום המקסימלי של ההחזר הכספי עומד על 3,109 שקלים. כמו כן על הנפגע חלה מחויבות של השתתפות עצמית בסך 10% לכל אביזר.  

על מנת לממש את המימון של משרד הרווחה למכשירי שמיעה למבוגרים יש לפנות למחלקה לשירותים חברתיים ולמלא טופס מתאים. לטופס יש לצרף תמונה, תוצאות בדירת שמיעה, אישור רופא אף אוזן גרון ואישור על נכות רפואית מביטוח לאומי. שימו לב שעל מנת לקבל החזר כספי יש להציג קבלה מקורית או חשבונית מס. 

מכשירי שמיעה למבוגרים מחיר- מימון של משרד הבריאות

גם למשרד הבריאות יש מימון של מכשירי שמיעה למבוגרים. המימון תקף למבוגרים מגיל 18 על ידי קופות החולים. המימון של משרד הבריאות תקף ניתן אחת לשנה עבור רכישת מכשיר אחר. הסכום של המימון הוא 851 שקלים לאנשים בין גיל 18 ל-64. החל מגיל 65 סכום המימון עולה ל3,000 שקלים עבור רכישה אחת לשלוש שנים. 

על מנת לממש את המימון של משרד הבריאות למכשירי שמיעה למבוגרים יש לפנות לקופת החולית. יש להוסיף אישור רופא אף אוזן גרון של הקופה ולהציג קבלה מקורית או חשבונית מס. בדרך כלל המטופל יידרש לבחור במכשיר שמיעה של אחד הספקים שפועלים בהסדר עם קופת החולים. 

שימו לב- אדם שמוכר על ידי ביטוח לאומי או משרד הביטחון כנפגע עבודה/ נפגע פעולות איבה/ נפגע צה"ל/ נפגע כוחות הביטחון/ נפגע תאונת דרכים/ נפגע פעולות הנאצים- לא יהיה זכאי למימון של משרד הבריאות עבור מכשירי שמיעה למבוגרים.

מכשירי שמיעה למבוגרים- מימון של קופות החולים

מלבד למימון של משרד הבריאות שמגיע דרך קופות החולים, קופות החולים עצמן מציעות מימון למכשירי שמיעה למבוגרים. המימון של קופות החולים הוא במסגרת ביטוחיהן והוא כולל השתתפות נוספת עבור רכישת מכשירי שמיעה למבוגרים. 

לכל קופת חולים יש תנאים אחרים למימון והיא מציעה סכומים שונים לכן יש לברר זאת מול הקופה עצמה. 

מכשירי שמיעה למבוגרים מחיר- התאמה

הצורך במכשירי שמיעה יכול לנבוע מסיבות שונות. כל לקות שמיעה מסווגת בהתאם לדרגת חומרה אחרת. כאשר מבצעים בדיקת שמיעה ידרגו לנו את לקות השמיעה בהתאם למידת השמיעה של המטופל. ליקוי שמיעה מזערי יתאפיין בירידה של עד 25 דציבלים ואילו ליקוי שמיעה חמור יתאפיין בירידה של מעל 70 דציבלים. לכן, לכל לקות שמיעה יש לבצע התאמה למכשיר שמיעה מתאים. 

התאמת מכשירי שמיעה למבוגרים מתבצעת במכון אודיולוגי על ידי אדם בעל ניסיון בתחום האודיולוגיה ובמכשירי שמיעה. מומלץ לבחור במכון קרוב לבית מאחר שיש להגיע למספר ביקורות ולתחזק את מכשיר השמיעה. 

על מנת להתאים מכשירי שמיעה למבוגרים יש לבצע קודם כל בדיקה אצל רופא אף אוזן גרון ובדיקת שמיעה עדכנית. כמו כן יש לקחת בחשבון מספר גורמים-

  • רמת הירידה בשמיעה
  • קשיים הנלווים לירידה בשמיעה 
  • תפקוד מוטורי ומצב ראייה 
  • מצב רפואי של האוזן 
  • אורח החיים והצרכים התקשורתיים של המטופל 

קראו עוד: איך בנוי מכשיר שמיעה?

מכשירי שמיעה למבוגרים מחיר- אז כמה זה עולה?

קשה לענות באופן חד משמעי מה המחיר של מכשירי שמיעה למבוגרים מאחר שטווח המחירים הוא רחב ותלוי בגורמים שונים. ככל שמכשיר השמיעה יהיה מתקדם יותר כך המחיר שלו יהיה גבוה יותר. בדרך כלל מטופלים בעלי אורח חיים פעיל שמבלים שעות רבות מחוץ לבית ונפגשים עם אנשים רבים יבחרו במכשיר שמיעה מתקדם שמאפשר להם להתנהל במקומות רועשים והומי אדם. לעומת זאת מטופלים שמבלים את רוב שעות היום במקומות שקטים יוכלו להסתפק במכשירי שמיעה בסיסיים.

יש לשים לב שכאשר רוכשים מכשיר שמיעה המחיר נוגע למכשיר אחד ולא לזוג.  

  • המחיר למכשירי שמיעה בסיסיים ינוע בין 1,000 ל-3,000 שקלים למכשיר שמיעה. במקרים רבים ניתן לקבל מכשירי שמיעה בסיסיים בהשתתפות עצמית נמוכה או ללא השתתפות עצמית כלל. 
  • המחיר למכשירי שמיעה ינוע בין 5,000 ל-6,000 שקלים למכשיר שמיעה. מכשירים אלה בדרך כלל יצריכו השתתפות עצמית של 3,500 שקלים ויותר. 
  • המחיר למכשירי שמיעה מתקדמים ינוע בין 7,000 ל-8,000 שקלים למכשיר שמיעה. מכשירים אלה בדרך כלל יצריכו השתתפות עצמית של 5,500 שקלים ויותר. 
  • המחיר למכשירי שמיעה פרמיום או עילית ינוע בין 9,000 ל-11,000 שקלים למכשיר שמיעה. מכשירים אלה בדרך כלל יצריכו השתתפות עצמית של 7,500 שקלים ויותר. 

קראו עוד: שאלות תשובות על מכשירי שמיעה

צרו איתנו קשר
ד"ר סימה יום-טוב
ד"ר סימה יום-טוב

מייסדת המרכז למכשירי שמיעה בישראל, עם ניסיון עשיר מאד רפואת השמיעה ושיפור אורח חיים של כבדי שמיעה. מרצה בכנסים בתחום, מנהלת השתלמויות ופורומים מקצועיים במטרה להעשיר ולשפר את התחום.

053-3524859
לייעוץ ופתרונות שמיעה