מכשירי שמיעה זולים

תוכן עניינים

באופן כללי, מכשירי שמיעה זולים הם מכשירים המשמשים להגברת צלילים עבור אנשים עם אובדן שמיעה. באופן יותר פרטני, הם מגיעים בצורות, גדלים וסגנונות שונים כדי להתאים לצרכים שונים של בעיות שמיעה. הנה כל מה שרציתם לדעת על מכשירי שמיעה מוזלים  ויקרים יותר.

ניתן לסווג את מכשירי השמיעה לכמה סוגים – מאחורי האוזן (BTE) ו-In-the Ear (ITE) , כאשר מכשירי BTE לובשים על האוזן החיצונית ו-ITEs מוכנסים לתוך תעלת האוזן. כמו כן, נהוג לחלק את סוגי המכשירים ל-2 קבוצות עיקריות של מכשירי שמיעה אנלוגיים ומכשירי שמיעה דיגיטליים. מה יותר יקר, מה יותר זול ומה עדיף? המשיכו לקרוא על מכשירי שמיעה זולים מסוגים דיגיטליים ואנלוגיים.

מהם מכשירי שמיעה אנלוגיים ודיגיטליים?מכשירי שמיעה זולים הם מכשירים המשמשים להגברת צלילים עבור אנשים עם אובדן שמיעה.

מכשירי שמיעה אנלוגיים משתמשים במיקרופון ובמקלט כדי להגביר את הקול. המקלט מחובר ישירות לתעלת האוזן של האדם עם אובדן השמיעה. לעומת זאת, מכשירי שמיעה דיגיטליים משתמשים בעיבוד דיגיטלי כמו ביטול רעשים ושיפור קול. מכשירי שמיעה זולים דיגיטליים מגבירים גם צלילים, אך יש להם גם את היכולת לעבד צלילים בצורה יעילה יותר. כך, האדם שלובש אותם יוכל לשמוע טוב יותר במגוון של סביבות שונות.

מכשירי שמיעה אנלוגיים הם מכשירים המשתמשים במיקרופון כדי לקלוט קול ואז להמיר אותו לאות חשמלי. לאחר מכן אות זה מוגבר ומומר בחזרה לגלי קול. אם כך, עולה השאלה: מה עדיף, מכשיר שמיעה דיגיטלי או אנלוגי? הנה התשובה לפניכם.

מה עדיף, מכשיר שמיעה דיגיטלי או אנלוגי?

מכשירי שמיעה דיגיטליים יקרים יותר מאלה אנלוגיים, אך הם גם יעילים יותר. יש להם איכות צליל טובה יותר, וניתן לתכנת אותם כך שיתאימו לסביבות שונות. כמו כן, יש להם את היכולת להתחבר באופן אלחוטי למכשירים אחרים כמו סמארטפונים. בתוך כך, מכשירי שמיעה דיגיטליים הם הסוג הנפוץ ביותר של מכשירי שמיעה שנמצאים בשימוש כיום. ניתן לתכנת אותם כדי להגביר צלילים ותדרים ספציפיים. הם גם עמידים יותר וקלים יותר לתחזוקה מאשר מכשירי שמיעה אנלוגיים.

למכשירי שמיעה אנלוגיים יש טווח תדרים רחב יותר מאשר למכשירי שמיעה דיגיטליים, וניתן לכוונן אותם על ידי הלובש אותם תוך כדי תנועה. אם כך, התשובה לשאלה זו של מה עדיף, תלויה בצרכיו של האדם ובמה שהוא רוצה מחוויית מכשיר השמיעה שלו. מכשירי שמיעה זולים יותר הם האנלוגיים, אך לא ניתן לתכנת אותם כך שיתאימו לתדרים ועוצמת קול שונים. קחו זאת בחשבון.

הקשר בין הרכבת משקפיים לבין הרכבת מכשיר שמיעהמכשירי שמיעה זולים דיגיטליים מגבירים גם צלילים, אך יש להם גם את היכולת לעבד צלילים בצורה יעילה יותר.

ישנם גורמים רבים שיש לקחת בחשבון לפני רכישת מכשיר שמיעה. הגורם החשוב ביותר הוא האם המכשיר מתאים לאורח החיים שלכם או לא. לדוגמה, אם אתם לא מרכיבים משקפיים, אז אתם יכולים ללכת על ITE (מכשירי שמיעה זולים בתוך האוזן) וגם על BTE (מאחורי האוזן).

אם אתם כן מרכיבים משקפיים, יהיה עדיף לרכוש מכשיר שמיעה מסוג ITE. זאת, משום שהמשקל של מכשיר שמיעה מסוג BTE יחד עם המשקל של המשקפיים יהוו אי נוחות בד"כ. וכעת עולה השאלה: אילו תופעות יכולות להתרחש כאשר מרכיבים מכשיר שמיעה לא מתאים?

האם מכשיר שמיעה יכול להוביל לכאבי אוזניים?

כאבי אוזניים הם סימפטום נפוץ של אובדן שמיעה, שיכול להיגרם מסיבות רבות כולל הצטברות שעוות אוזניים, דלקת אוזניים או קרע בעור התוף. כמו כן, חלק מהאנשים חווים גם כאבי אוזניים כשהם מרכיבים מכשירי שמיעה. זה נובע בדרך כלל מהתאמה לקויה של מכשיר השמיעה בתעלת האוזן וניתן לתקן אותו עם התאמה מסוימת.

הסיבה העיקרית לכאבי אוזניים היא בדרך כלל מהצטברות של שעוות אוזניים, שעלולה להוביל לאובדן שמיעה או זיהומים. שעוות אוזניים מצטברת כאשר יש חוסר לחות בתעלת האוזן ומובילה להצטברות של תאי עור יבשים ומתים שאינם מנוקים באמצעים רגילים. השעווה יכולה אז להתקשות, מה שמקשה על הסרה ללא התערבות רפואית. כדי למנוע כאבי אוזניים, יש לוודא שמכשיר השמיעה שאתם מרכיבים אכן מותאם לכם נכון. כמו כן, ההיגיינה הכללית של תעלת האוזן תמיד חשובה גם היא. ולבסוף, הקפידו לא לרכוש מכשירי שמיעה זולים וכאלו שאינם איכותיים מספיק.

תופעות לוואי אפשריות של מכשיר שמיעה ITE

כפי שכבר הבנו, מכשירי שמיעה זולים הם מכשירים שיכולים לעזור לאנשים עם ירידה שמיעה.
קרדיט תמונה: freepik

כפי שכבר הבנו, מכשירי שמיעה זולים הם מכשירים שיכולים לעזור לאנשים עם ירידה שמיעה. הם יכולים לעזור לאנשים לשמוע טוב יותר ובתורם לשפר את איכות חייהם. עם זאת, מכשירי שמיעה מסוימים יכולים להוביל לכאבי אוזניים. הסיבה לכך היא, שהם מוחדרים לתעלת האוזן וזה עשוי לגרום לחיכוך וגירוי בעור.

בנוסף, לאדם יכול להיות גם אלרגיה לניקל או למתכות אחרות המשמשות במכשיר, מה שיגרום לאוזניו לגרד ולהתנפח. חלק מהמכשירים עשויים גם מחומרים כמו פלסטיק וסיליקון, ככה שחשוב לוודא שאינכם רגישים לסוגי חומרי הגלם האלו לפני הרכבת מכשיר שמיעה זול.

מה ההבדל בין שתל שבלול לבין מכשירי שמיעה זולים?

מכשירי שמיעה זולים או יקרים, תפקידם להגביר את הקול ומשמשים לעתים קרובות על ידי אנשים עם אובדן שמיעה. הם מיועדים ללבישה בתוך או סביב האוזן, כאשר שתלי שבלול עוקפים חלקים פגומים של האוזן ומגרים ישירות את עצב השמיעה, ששולח אותות למוח. לפיכך, שתל שבלול הוא מכשיר רפואי המושתל בניתוח בתוך האוזן הפנימית.

שתל השבלול פועל על ידי שליחת דחפים חשמליים לעצב השמיעה, אשר מעביר אותם למוח. תהליך זה עוקף נזק בתוך האוזן התיכונה או החיצונית שעלול להתרחש כתוצאה ממצבים שונים כגון אובדן שמיעה הנגרם מרעש. כמו כן, אובדן שמיעה הקשור לגיל, או אפילו ממומים מולדים כגון חירשות תורשתית. בשונה משתל השבלול, מכשירי שמיעה הם מכשירים הנלבשים כלפי חוץ כדי להגביר את גלי הקול אשר יכולים להיות מועברים לאוזן הפנימית. ההבדל העיקרי בין שתלי שבלול למכשירי שמיעה הוא שמכשירי שמיעה מגבירים את גלי הקול, בעוד ששתל שבלול עוקף תאים פגומים וממריץ ישירות את עצב השמיעה.

טיפים לרכישת מכשיר שמיעהמכשירי שמיעה זולים או יקרים, תפקידם להגביר את הקול ומשמשים לעתים קרובות על ידי אנשים עם אובדן שמיעה.

הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא להתייעץ עם מומחה שמיעה ולבצע בדיקת שמיעה, בין אם אצל רופא אף אוזן גרון, או במכון שמיעה מוסמך. כמו כן, אתם יכולים גם לברר על סוגים שונים של מכשירי שמיעה והמחירים שלהם בעזרת לאינטרנט.

בתוך כך, יש כמה דברים שחשוב לזכור בעת רכישת מכשיר שמיעה. למשל, כמה זמן הסוללה תחזיק מעמד? כמה המכשיר חזק? איך נראית האחריות ומה היא כוללת? כמה המכשיר עולה? האם מכשירי שמיעה זולים בהכרח אינם איכותיים דיה? וכולי. ובנוסף, כאשר אתם קונים מכשיר שמיעה, מומלץ לוודא כי מכשיר השמיעה אושר על ידי משרד הבריאות. זה יבטיח שהמכשיר עומד בסטנדרטים מסוימים של איכות.

כמה עולים מכשירי שמיעה זולים?

מכשירי שמיעה זולים נעים בין הטווחים של מאות שקלים בודדים, כאשר ניתן למצוא כאלו גם בעלויות של כ-250 ₪ ומעלה. בניגוד לאלו, ישנם מכשירי שמיעה איכותיים יותר שיכולים לנוע בין הטווחים הממוצעים של כ-5,000 ₪ – 7,500 ₪ ומעלה.

בין אם אתם מעוניינים לרכוש מכשיר שמיעה זול, או שמא אתם רוצים להשקיע באחד איכותי יותר, תערכו את מחקר השוק שלכם ותעברו אבחון במכון שמיעה. בזמן שאפשר לעבור בדיקת שמיעה חינם דרך קופת החולים, אפשר בעלות של כ-150 ₪ לעבור בדיקה במכון פרטי. לשיקולכם.

צרו איתנו קשר
ד"ר סימה יום-טוב
ד"ר סימה יום-טוב

מייסדת המרכז למכשירי שמיעה בישראל, עם ניסיון עשיר מאד רפואת השמיעה ושיפור אורח חיים של כבדי שמיעה. מרצה בכנסים בתחום, מנהלת השתלמויות ופורומים מקצועיים במטרה להעשיר ולשפר את התחום.

053-3524859
לייעוץ ופתרונות שמיעה