מכון שמיעה בזכרון יעקב

תוכן עניינים

מכון שמיעה בזכרון יעקבמכון שמיעה בזכרון יעקב הינו מכון מוסמך לבדיקה בתפקוד השמיעה בקרב בוגרים, תינוקות, אנשים בעלי מוגבלויות וכן הלאה. מומלץ לבצע את הבדיקות לפחות אחת לשנה כאשר מדובר על אנשים בריאים, כך תוכלו לוודא שלא קיימת ירידה באיכות השמיעה ואם קיימת ירידה, מה ניתן לעשות כדי למנוע החמרה של המצב. במכון שמיעה תוכלו לקבל את כל המידע הרלוונטי לטיפולי המשך בבעיות שמיעה, מכשירי שמיעה שיוכלו לסייע לכם לחזור לשגרה ומעל כל אלו, תוכלו לזהות את מקור הבעיה. 

 

מכון שמיעה בזכרון יעקב- מתי יש לפנות למכון שמיעה?

פנייה למכון שמיעה לאו דווקא מותנת בגיל מסוים והביקור במכון שמיעה יכול להיות ביקור שגרתי כדי לבדוק האם איכות השמיעה נפגמה מהביקור האחרון שלכם. כמו בכל מצב אחר, כאשר מזהים את הבעיה מוקדם ככה ניתן לטפל בה ולמנוע החמרה של המצב. מבעד לבדיקות שגרתיות, יש עוד מספר תרחישים שבגללם יש לפנות למכון שמיעה:

  • מטופל מאובחן – כאשר מדובר על מטופל אשר כבר אובחן עם לקות שמיעה או גורמי סיכון לירידה בשמיעה (פגות, קרובי משפחה, טיפולי כימותרפיה וכד'), מטופל זה צריך לחזור לבדיקות שמיעה שגרתיות אשר יבדקו את מצבו והאם חלה החמרה באיכות השמיעה. 
  • טינטון – כאשר המטופל סובל מתופעת טינטון אשר מוכרת בשכיחות גבוהה בארץ, יהיה עליו להגיע לבדיקות שגרתיות כדי לבדוק שאין החמרה בלקות השמיעה שלו. תופעת הטינטון אופיינית עם שמיעת צלילים "דמיוניים" אשר יכולים לפגוע בשגרת החיים ולגרום לבעיות שמיעה. הטינטון יכול לבוא לידי ביטוי בכל גיל, אך נפוץ יותר בקרב מטופלים על לחץ דם גבוה, חרדות, נוטלי תרופות קבועות וכן הלאה. חומרת הטינטון יכולה להיות במצב בו המטופל גם שומע צלילים ואף שירים שאף אדם אחר לא שומע. 
  • ירידה באיכות שמיעה – במצב בו ישנה ירידה חדה של איכות השמיעה יש לפנות למכון שמיעה באופן מידי. בבדיקה יהיה ניתן לאבחן את הסיבה לירידה באיכות השמיעה ובדיקת טיפולים מתאימים בהתאם למטופל עצמו. חשוב לא להזניח את המצב ולקוות שמדובר על תופעה שתחלוף לבד, ככל שתפעלו מהר יותר ככה ניתן יהיה למצוא פתרונות להקלה במצב.
  • בעיות שפה – בעיות שפה בגילאים צעירים מחייבת הגעה למכון שמיעה. מכון שמיעה בזכרון יעקב יוכל להעניק לכם את ההכוונה המתאימה בהתאם לגורמי הבעיה. בעיות שפה יכולות להצביע על בעיית שמיעה בקרב ילדים ויש לשלול שאכן מדובר בבעיית שמיעה ולא בעיה אחרת. כל ילד שפונה לאבחון אצל קלינאית תקשורת, מומלץ גם להפנות אותו לבדיקת שמיעה במכון מוסמך. 
  • קושי תפקודי – בעיקר בקרב ילדים כאשר הילד בכל פעם מבקש שתחזרו על מה שנאמר, זה סימן שמעיד שייתכן וקיימת בעיית שמיעה לילד ממרחק מסוים או בהתאם לרעש מסוים. כאשר התלונות חוזרות על עצמן זה הזמן להגיע לאבחון במכון שמיעה.

מכון שמיעה בזכרון יעקב- אופן התהליך

כאשר אתם מגיעים למכון לשמיעה מי שמבצע את הבדיקות הוא אודיולוג, מומחה אשר מתמחה בביצוע בדיקות שמיעה. לעיתים יהיה צורך ביותר מבודק אחד, בעיקר בקרב ילדים. הבדיקה נעשית על ידי מכשור מתקדם שיוכל לספק לכם את התוצאות בצורה המהירה והמובנית ביותר. במכון שמיעה תוכלו להכיר את כל התרחישים שעלולים להופיע בקרב אלו שסובלי מאובדן כושר שמיעה ודרכי הטיפול במקום. מכון שמיעה מוסמך מחזיק תחתיו גם מכשירי שמיעה ייעודיים לפי איכות השמיעה הנוכחית, מכשירי שמיעה חדשים המיועדים לסובלים מטינטון וכמו כן, דרכי טיפול טבעיות לשמירה על איכות השמיעה. ישנן מספר בדיקות אותן תעשו במכון שמיעה במקרה הצורך:

  • בדיקת אובייקטיבית – בדיקה זו מיועדת לתינוקת ואנשים בעלי צרכים מיוחדים. בבדיקה זו אין התערבות מצידו של הנבדק, אלא הבדיקה נעשית אך ורק על ידי הבודק בדומה לבדיקות ABR המבוצעות בבתי חולים.
  • בדיקה התנהגותית – בדיקות אלה הן הנפוצות יותר, הבדיקות מיועדות גם לתינוקות ואופן בחינת הבדיקה היא באמצעות התגובות של התינוק. עבור בוגרים הבדיקה נעשית באמצעות לחיצה על לחצן מיוחד בהתאם להוראות הבודק. שתי הבדיקות עצמן נעשות במכון שמיעה מוכר ומוסמך. 

 

כאשר תגיעו למקום תראו שני חדרים, חדר אחד שייך לכם וחדר אחד שייך לבודק. החדר שלכם הוא חדר אטום לחלוטין כדי לבודד רעשים חיצוניים. בין שני החדרים יש זכוכית דרכה הבודק יכול לזהות תגובות גופניות אצל הנבדק. הבדיקות נעשות באמצעות השמעת תדרים שונים לפיהם ניתן יהיה לדעת את איכות שמיעת הנבדק. עיקר הבדיקה מתמקד בתדרים של עד 2000HZ, כמו כן גם מילים. התהליך נעשה בדומה לבדיקת ראייה בה בכל שלב עולים בהדרגה כדי לבדוק את קצה היכולת של הנבדק. כאשר הבדיקה שנויה במחלוקת ויש צורך בווידוא נוסף ישנה בדיקה חודרנית יותר ולבחון מה מקור ירידת השמיעה.

קראו עוד: איבוד שמיעה בהריון

מהי אודיוגרמה?

אודיוגרמה הינו שירטוט גרפי אשר מתאר את הבדיקה שנעשית בהתאם לתדרים השונים. אודיוגרמה היא חלק בלתי נפרד מתוצאות הבדיקה מכיוון שהיא מציגה באופן גרפי את התוצאות. אודיוגרמה תכליל ספי עוצמות של הקול שאתם מסוגלים לשמוע. התוצאה אמנם יותר קריטית לבודק, אך במקום מוסמך תקבלו הסבר מדויק על התוצאות שמופיעות מולכם. 

מכון שמיעה בזכרון יעקב- תהליך התאמה

ברגע בו התוצאות מצביעות על כך שקיימת לקות בשמיעה, ייתכן ותקבלו המלצה לשימוש במכשיר שמיעה. ברגע בו קיימת המלצה כזאת יש לפנות למכון שמיעה כדי לבצע התאמה למכשיר שמיעה מתאים. תהליך ההתאמה מחייב מפגש עם מומחים בתחום מכיוון שמכשיר שמיעה לא תואם יכול לפגוע בהליך ולגרום לכם פשוט לוותר על איכות השמיעה שלכם ובכך להחמיר את המצב. ההתאמה מתבצעת בהתאם להעדפות של הלקוח, עיסוקיו, אופן התפקוד שלו ביום-יום ועוד. כמו כן, אם יש לכם ניסיון קודם במכשירי שמיעה יש להודיע על כך לבעל המקצוע ולאחר מכן יוכל בעל המקצוע למצוא מכשיר שמיעה שמתאים למבנה האנטומי של האוזן שלכם. כאשר לא קיים ניסיון קודם, בעל המקצוע מולכם ייקח דגימה של תעלת האוזן בכדי להתאים מכשיר שמיעה ייעודי העונה על מבנה האוזן שלכם.

בפגישה הראשונה לא תקבלו עדיין מכשיר שמיעה, אלא רק בפגישה הבאה עם הקלינאי. הקלינאי ייבחן עבורכם מכשירי שמיעה תואמים אשר עונים על הצרכים שלכם מבחינת מאפייני ירידה השמיעה, אורח חיים ועיסוק. לאחר שתקבלו את המכשיר תיכנסו לתקופת ניסיון במהלכה תחליטו האם המכשיר מתאים לכם, אם המכשיר אינו עונה על הצרכים שלכם מכון השמיעה ייבצע שינויים בהתאם.

קראו עוד: אובדן שמיעה זמני

צרו איתנו קשר
ד"ר סימה יום-טוב
ד"ר סימה יום-טוב

מייסדת המרכז למכשירי שמיעה בישראל, עם ניסיון עשיר מאד רפואת השמיעה ושיפור אורח חיים של כבדי שמיעה. מרצה בכנסים בתחום, מנהלת השתלמויות ופורומים מקצועיים במטרה להעשיר ולשפר את התחום.

053-3524859
לייעוץ ופתרונות שמיעה