מגבר שמיעה מחיר

תוכן עניינים

מגבר שמיעה מחיראתם יושבים מול מסך הטלוויזיה בערב ותמיד מבקשים ממך להנמיך? אתם לא מצליחים לשמוע שיחות בין-אישיות בצורה ברורה? אתם מרגישים שאיכות השמיעה שלכם יורדת? דבר ראשון, חשוב להגיע למכון שמיעה כדי לברר מה מקור הבעיה והאם מדובר על ירידה בתפקוד השמיעה שניתנת לטיפול ולהחזרת השמיעה לתפקוד מלא, או שמא מדובר על תופעה מולה תצטרכו להתמודד עם טיפולים תרופתיים, מכשירי שמיעה ומגברי שמיעה. בחירת מגבר שמיעה היא פחות מורכבת מאשר בחירת מכשיר שמיעה, אך לפני שאתם מגיעים למצב של קניית מגבר שמיעה רצוי להגיע לבדיקה במכון שמיעה לבירור מקור הבעיה.

מגבר שמיעה מחיר – מה זה?

עבור מגבר שמיעה מחיר בהתאם לעוצמת הקול ובהתאם למטופל. יש סוגים שונים של מגברי שמיעה והם שונים ממה שאתם חושבים. לפני שניגע במחיר, חשוב להכיר מה זה בכלל מגבר שמיעה והאם זה מה שאתם צריכים. מגברי שמיעה הם מכשירים אשר קולטים צלילים קרובים, המגבר מעבד את הצליל וכתוצאה מכך מעביר אותו לאוזן של האדם בעוצמה גבוהה וברורה. בשונה ממכשירי שמיעה אחרים, למגבר שמיעה אין צורך במרשם מרופא אף-אוזן-גרון. מגבר שמיעה הוא מכשיר ייעודי עבור אנשים שחווים אובדן שמיעה ברמה כזאת או אחר, אובדן שמיעה יכול לקרות בעקבות גיל, גנטיקה וכן הלאה. מגבר מזכיר באופיו מערכות PA (בידורית), רק זעירות הרבה יותר. ישנם סוגים שונים של מגברי שמיעה, לדוגמה מגברי שמיעה שייעודם לתרום ללקוח בזמן שהוא רואה טלוויזיה, שיחת טלפון, שיחות אישיות וכן הלאה. מגבר שמיעה מהווה פתרון שהוא פחות נוח ממכשיר שמיעה סטנדרטי ולכן, השימוש בו נפוץ בעיקר בקרב צופי טלוויזיה ולא לשימוש במהלך כל היום.

מה ההבדל בין מכשיר שמיעה למגבר שמיעה?

התפקיד של מגבר שמיעה ומכשיר שמיעה בסופו של דבר זהה –  להגביר את עוצמת הקול ולהוביל אותה בצורה נוחה לאדם. עם זאת, מכשירי שמיעה נחשבים למכשירים הרבה יותר מתקדמים ויש צורך לבצע התאמה כאשר מדובר על מכשיר שמיעה. כאשר מדובר על מגבר שמיעה אין צורך לבצע התאמה. מכשיר שמיעה מתאים יותר לאנשים אשר חווים אובדן שמיעה מדרגה חמורה יותר ואילו מגבר שמיעה הוא למטרות נוחות ולסייע לאדם אשר חווה קשיי שמיעה בזמנים מסוימים.

מגבר שמיעה מחיר - על פי מה זה נקבעמגבר שמיעה מחיר – על פי מה זה נקבע?

עבור מגבר שמיעה מחיר המשתנה בהתאם לסוג המגבר, ישנם שלושה סוגי מגברים עיקריים: מגבר המיועד לטלוויזיה, מגבר אישי ומגבר טלפון:

  • מגבר לטלוויזיה – מגבר לטלוויזיה הוא מכשיר מצוין שנותן מענה נקודתי. מדובר על אוזניות אשר מתחברות לסאונד הטלוויזיה, המכשיר מספק שמע ברמה גבוהה וכולל סינון רעשים במכשירים המתקדמים. משמע, אתם תשמעו אך ורק את הטלוויזיה ולא רעשי רקע אחרים מהבית. המגבר הוא מגבר אלחוטי, אף כי ניתן למצוא במקומות מסוימים מגברים חוטיים. המגבר עובד על סוללות ליתיום אשר מאפשרות שימוש לטווח ארוך, אין צורך בהתאמה אישית. 
  • מגבר אישי – מגבר אישי בנוי על מערכת מתקדמת הכוללת בתוכה מיקרופון שניתן להרכיב אותו על החגורה או בכל אזור בבגד שלכם. המכשיר זה יש אוזניות המיועדות לשימוש ולהרכבה, המיקרופון למעשה מגדיל את עוצמת השמע בסביבה הקרובה אליו ומשם לאוזניות. היתרון המהותי של מגבר אישי על פני מכשיר שמיעה הוא שאין צורך להגיע לאבחון כדי לקבל אותו. כל אדם שמרגיש צורך במגבר אישי יוכל לרכוש את המגבר, אין צורך בהתאמה מיוחדת. יש מגוון רחב של מגברים אישיים, חלקם עובדים באמצעות שלט, חלקם עובדים בלחיצת כפתור ומנעד הבחירה רחב. השימוש מתאים גם לשימוש ביתי וגם חיצוני.
  • מגבר טלפון – למעשה מדובר בטלפון רגיל, השוני היחיד פה הוא שהטלפון מתאים לאדם בעל לקות שמיעה בסדר גודל כזה או אחר. בדרך כלל טלפונים אלו יהיו יותר אופייניים לאוכלוסייה המבוגרת. הטלפון עובד בצורה סטנדרטית לחלוטין, אין צורך ללמוד את המערכת. מי שהטלפון המוגבר עבורו יחוש שינוי כבר מהתחלה, הוא לא יצטרך לצעוק יותר וגם מי שמדבר איתו ירגיש יותר בנוח לנהל שיחה. הטלפון לא עובדת על בטריות, אלא בחיבור לחשמל.

המחיר אותו נשלם עבור מגבר שמיעה משתנה בהתאם לסוג המגבר ובהתאם לחברה המייצרת אותו. המחיר בדרך כלל נע בין עשרות שקלים בודדים ועד כ-700 ש"ח למכשירים מתקדמים. רוב המכשירים הסטנדרטיים ינועו בטווח ה-200 ש"ח. גם כאשר מדובר על מגבר שמיעה ולא על מכשיר שמיעה, עדיין חשוב שלא להתפשר על המקום ממנו אתם רוכשים את המוצר. לצערנו, יש היום לא מעט מקומות שאין להם שום הסמכה או ידע בכל הנוגע ללקויות שמיעה ובכל זאת, מוכרים מוצרים דומים ואפילו מכשירי שמיעה במקרים מסוימים. כאשר אתם חווים קשיים בשמיעה רצוי להגיע למקום מקצועי ומוסמך שיוכל לכוון אתכם לבחירה הנכונה ביותר בהתאם לצורך שלכם וכמו כן, לאפיין את הבעיה. 

לא רק למבוגרים

מגבר שמיעה אינו עבור אנשים מבוגרים שחווים בעיות שמיעה, אלא מגבר שמיעה יכול לשמש כל אחד. מגברי שמיעה היום נפוצים גם במצבים בהם אתם מעדיפים להשתמש במגבר שמיעה על פני אוזניות אלחוטיות שמחירן יהיה גבוה יותר והחיבור הרבה יותר מסובך. מגברי שמיעה אופייניים בעיקר לגילאי 40+, בקרב צופי טלוויזיה בדרך כלל. במקרים מסוימים כאשר אתם מגיעים לקנות מגבר שמיעה תוכלו גם להכיר את האלטרנטיבות האחרות שיש לשוק להציע לכם. מי שחווה אובדן שמיעה יכול לחוש חוסר ביטחון עצום בתחילת הדרך, זה בהחלט פוגע באיכות החיים. במכון שמיעה מקצועי תוכלו להבין שאתם לא לבד, שהרבה אנשים חווים את מה שאתם ויותר מזה, יש לכך פתרון שלא מחייב אתכם להוציא אלפי שקלים. 

מגבר שמיעה אמנם נותן פתרון נקודתי, אך מי שחווה בעיות שמיעה לא רק מול הטלוויזיה או לא מעוניין ללכת עם מכשיר מסיבי (מגבר שמיעה לשיחות) במקומות ציבוריים יוכל להגיע לאבחון דרך רופא אף אוזן גרון וקלינאי תקשורת. כיום מכשירי שמיעה ומגברי שמיעה מאפשרים לנו לשפר את איכות החיים שלנו, להנות ולהבין בדיוק מה קורה סביבנו. 

מוטב לציין, מכשירי שמיעה הם יותר נוחים לשימוש ופחות רואים אותם, חלק מהמכשירים נמצאים ממש בתעלת האוזן. עם זאת, המחיר אותו תשלמו עבור מכשירי שמיעה יהיה גבוה יותר מאשר המחיר בעבור מגברי שמיעה. הבחירה היא בידיים שלכם ובהתאם לצורך שלכם. 

צרו איתנו קשר
ד"ר סימה יום-טוב
ד"ר סימה יום-טוב

מייסדת המרכז למכשירי שמיעה בישראל, עם ניסיון עשיר מאד רפואת השמיעה ושיפור אורח חיים של כבדי שמיעה. מרצה בכנסים בתחום, מנהלת השתלמויות ופורומים מקצועיים במטרה להעשיר ולשפר את התחום.

053-3524859
לייעוץ ופתרונות שמיעה