מגברי שמיעה לקשישים

תוכן עניינים

מגברי שמיעה לקשישיםמגברי שמיעה לקשישים הם כלי עזר מעולה. בגילאים מבוגרים קשה לאדם להתרגל למכשיר שמיעה ובסופו של דבר, בעיות התקשורת הנובעות עקב אובדן שמיעה ברמה כזו או אחרת יכול להיפתר על ידי מגברי שמיעה לקשישים. ישנם סוגים שונים של מגברי שמיעה, חלקם בעלי טכנולוגיות מתקדמות יותר וייתכן ופחות יתאימו לאדם בגיל מבוגר. מצד שני, יש מגברי שמיעה שהם פשוטים להפעלה ויכולים להתאים להגברת עוצמת השיחה מצידו של הסובל, הגברת עוצמת הטלוויזיה דרך המגבר ישירות לאוזניות ואף מגברי שמיעה שיכולים להתאים לטלפון. אם גם אתם חווים בעיות שמיעה או שאחד מהקרובים שלכם סובל מכך, תוכלו להיעזר במגברי שמיעה במחיר נמוך במיוחד ולהתגבר על מכשול השמיעה. 

מהם מגברי שמיעה?

בשונה ממכשירי שמיעה, מגברי שמיעה אינם מחייבים אתכם בהפניה מרופא אף אוזן גרון, אין צורך לערוך בדיקת התאמה ולהתאים את מכשיר השמיעה הייעודי למבנה האוזן שלכם ולרמת השמיעה שלכם. היתרון של מגברי שמיעה בא לידי ביטוי בכך שהם יכולים להתאים לכל צורת אוזן וניתן לווסת את עוצמת השמיעה בהתאם לרמת השמיעה של המשתמש. מגברי שמיעה עובדים באמצעות חיבור למיקרופון קטן שנמצא על המגבר עצמו ואוזניות שמקבלות את האותות מהמיקרופון. מדובר על מכשיר אלחוטי שבאמצעותו ניתן בכל מקום ובכל זמן להגביר את עוצמת הקול בסביבה הקרובה. המכשירים המתקדמים אף בעלי כושר ייחודי לסנן רעשים לא רצויים כדי למנוע מהמשתמש לשמוע בעוצמות דברים שאינם רלוונטיים. 

כמו כן, יש מגברי שמיעה לקשישים שהם עם ייעוד ספציפי למטרה מסוימת. לדוגמה, יש מגברי שמיעה שהם עם חיבור לכל טלוויזיה. כל מה שאתם צריכים הוא לחבר את המיקרופון עצמו למכשיר הרלוונטי ומשם תוכלו לשמוע ישירות לאוזניות שלכם את מה שקורה במכשיר, בין אם מדובר על טלוויזיה ובין אם מדובר על טלפון. מוטב להדגיש, את העוצמה מווסתים דרך המכשיר ואין צורך לעשות זאת דרך הטלוויזיה. ניתן אפילו להשאיר את הטלוויזיה על מיוט ולשמוע בקול דרך האוזניות. כאשר מדובר על מגברי שמיעה לקשישים עבור שיחות, המכשיר עובד כמו שציינו, באמצעות מיקרופון שיכול להתחבר לחגורה או לכל אזור אחר בבגד של המשתמש באמצעות קליפס. 

לא עדיף מכשיר שמיעה?

מכשיר שמיעה יכול לשפר את איכות החיים באופן משמעותי. עם זאת, כאשר מדובר על האוכלוסייה הבוגרת יש רבים שמגיעים במטרה לבחור במכשיר שמיעה, אך קשה להם מאוד להתרגל למכשיר עצמו ולכן, הם מזניחים את מכשיר השמיעה ובעצם ממשיכים "לסבול" ולא לשמוע בצורה תקינה. מגברי שמיעה לקשישים מיועדים למטרות מסוימות, החל משיחה עם הנכדה והמשפחה ועד לשמוע טלוויזיה בסלון. בבתים רבים מה שקורה בפועל הוא שהקשיש מגביר את עוצמת הטלוויזיה לעוצמות שיכולות להפריע אפילו לשכנים ועקב כך, הוא אמנם שומע אבל מי שנמצא באזור חווה הפרעות פעם אחר פעם. 

אם ניסיתם בעבר מכשיר שמיעה ואופן ההפעלה של המכשיר לא היה נוח לכם לשימוש, ייתכן ומגבר שמיעה יכול לעשות את ההבדל מכיוון שהשימוש שלו נקודתי. מגברי שמיעה יכולים לבוא בצורת אוזניות גדולות או אפילו אוזניות מזעריות שמתחברות לאוזן מבחינה חיצונית. כמו כן, עוד פרמטר חשוב שיש לקחת בחשבון הוא המחיר אותו נשלם על מגברי שמיעה לקשישים לעומת המחיר אותו נשלם עבור מכשירי שמיעה. המחיר של מכשירי שמיעה לרוב יהיה מעל 1,000 ש"ח. מכשירי שמיעה מתקדמים אף יכולים להגיע לסכומים של 5,000 ש"ח ומעלה. 

כמה עולים מגברי שמיעה לקשישיםכמה עולים מגברי שמיעה לקשישים?

המחיר אותו נשלם עבור מגברי שמיעה לקשישים מתבסס על: זמן הפעלה, איכות שמע, מותג וייעוד. 

  • זמן הפעלה – ישנם סוגים שונים של מגברי שמיעה לקשישים, חלקם יכולים להגיע עם סוללות עוצמתיות שמגיעות לעד 200 שעות פעולה ובחלק אחר מהמותגים נוכל למצוא סוללות חלשות יותר. המחיר נקבע לפי עוצמת הסוללה, אך יש לקחת בחשבון את אופן השימוש והאם אתם באמת צריכים סוללה עוצמתית של 200 שעות.
  • איכות שמע – איכות השמע נקבעת לפי איכות המיקרופון ואיכות האוזניות. עבור מכשירים פשוטים, האיכות אותה נקבל לא תהיה ברמה גבוהה, עם זאת נוכל להבין את מה שמתרחש כאשר מדובר על צפייה בטלוויזיה. כאשר מדובר על מכשיר שמיועד לשיחות רצוי לבחור במכשיר עם דגש עם מיקרופון איכותי.
  • מותג – המחיר נקבע כמובן לפי המותג אותו אתם בוחרים. יש היום חברות רבות בשוק, חלקן נחשבות למותגים ובשל כך נשלם יותר אך גם נהנה מהביטחון שיש לאותו מותג. אחד המותגים הבולטים בתחום הוא Williams Sound שמציג סדרות של מגברי שמיעה ואביזרי סיוע ללוקים בשמיעתם. 

 

המחיר של מגברי שמיעה נע בין 200 ש"ח ועד כ-1,300 ש"ח עבור המותגים המובילים. מוטב לציין, אין צורך לקנות את המכשיר היקר ביותר. במרבית המקרים המכשירים עם טווח המחירים הממוצע יכולים לעשות עבודה מעולה ואינם דורשים תחזוקה רבה. אם השימוש הוא נקודתי מגוון הבחירה שלכם הוא יותר רחב. כדי לקבל הצעת מחיר מדויקת רצוי להגיע למקום מקצועי אשר בוחן את דרגת השמיעה שלכם ויכול לסייע לכם לבחור את המכשיר המתאים ביותר בהתאם לדרגת השמיעה שלכם ובהתאם לאופן השימוש העתידי שלכם במוצר. במכונות שמיעה מקצועיים תוכלו להנות מסגל של מומחים אשר יוכלו לנווט אתכם למקום הנכון ולכן, מומלץ שלא לקנות ללא שום בסיס ממקום שאינו עונה על ההגדרות של מקום מקצועי. כיום ניתן למצוא מגברי שמיעה בחנויות שונות שאין להם שום קשר ישיר לתחום אביזרי סיוע לשמיעה. 

הוראות שימוש

אחת הסיבות לכך שרצוי להגיע למקום מקצועי הוא בשל הוראות השימוש שמשתנות מאדם לאדם ובהתאם למוצר בו בחרתם. הפעלת המכשיר אינה מסובכת ולרוב כל מה שתצטרכו לעשות הוא להדליק את המגבר ולסובב את כפתור הצד עד לעוצמת הקול הרצויה. במרבית המכשירים כאשר הסוללה עומדת להיגמר תקבלו התראה על כך באמצעות הבהוב הנורה. במכשירים מתקדמים יותר ניתן גם לווסת את גובה הצליל בצורת סיבוב. עם זאת, הוראות השימוש הקריטיות הן במקרים של דלקות באוזן. במקרים כאלה אין להשתמש במגבר בעוצמת קול גבוהה לפרק זמן ממושך. קיימים מקרים שונים בהם מקום מקצועי יגדיר לכם להפסיק את השימוש במוצר. המוצר אינו מסוכן, אך כאשר קיימת דלקת או כאשר המכשיר גורם לכאב יש להפסיק את השימוש באופן מידי. 

צרו איתנו קשר
ד"ר סימה יום-טוב
ד"ר סימה יום-טוב

מייסדת המרכז למכשירי שמיעה בישראל, עם ניסיון עשיר מאד רפואת השמיעה ושיפור אורח חיים של כבדי שמיעה. מרצה בכנסים בתחום, מנהלת השתלמויות ופורומים מקצועיים במטרה להעשיר ולשפר את התחום.

התקשרו עכשיו!
לייעוץ ופתרונות שמיעה