חוות דעת רפואית לליקוי שמיעה

תוכן עניינים

מהו ליקוי שמיעה?

חוות דעת רפואית לקות שמיעהלקות שמיעה מתבטאת באובדן שמיעה חלקי או מלא. אובדן שמיעה מתרחש כאשר אותות שמיעה אינם מגיעים למוח. קיימים שני סוגים עיקריים של אובדן שמיעה התלויים במקור השמיעה:
• אובדן שמיעה חושי – נוצר על ידי נזק הנגרם לתאים מיוחדים השוכנים בתוך האוזן הפנימית, אזור המכונה בשם שבלול או עצב השמיעה. אובדן שמיעה חושי מתרחש באופן טבעי בגיל מתקדם או כתוצאה מפגיעה אזורית.
• אובדן שמיעה הולכתי – מערכת ההגברה לא מתפקדת כראוי, ומכאן ליקוי השמיעה. הצלילים אינם מצליחים לעבור מהאוזן החיצונית אל עבר האוזן הפנימית, לעתים קרובות כתוצאה מחסימה כגון שעווה באוזניים, הצטברות של נוזל עקב דלקת אוזניים, עור תוף מנוקב או הפרעה בעצמות השמיעה.
כאשר שני סוגי אובדן השמיעה מתקיימים, התופעה ידועה כאובדן שמיעה מעורב.

חוות דעת רפואית ורשלנות רפואית

קורבנות אובדן שמיעה מתקשים מאוד להתאושש מהפציעות שלהם. קורבנות אלה מרגישים תחושת בדידות ומתקשים לשמור על יחסים אישיים ומקצועיים.

אובדן שמיעה יכול להתרחש בעקבות מחלה, אולם עשוי להיגרם כתוצאה מפציעה קשה או תאונה. לעתים קרובות פציעות אלה נגרמות עקב רשלנות של אדם אחר. מכה קשה באזור הראש, זעזוע מוח או פגיעת ראש כתוצאה מתאונה, מעידה או נפילה, כל אלה משמשים כגורמים נוספים לאובדן שמיעה. כמו כן, שימוש בתרופות מסוימות עשוי להגביר את הסיכון לאובדן שמיעה.רופאים

כאשר אדם נתון לרעש חזק או בלתי רגיל בתדרים גבוהים, נזק באוזן הפנימית יכול להפוך לקבוע. נזקי שמיעה הנובעים מרעש יכולים להתרחש בהדרגה על פני תקופה של זמן, או לחילופין להתרחש בפתאומיות.

במקרים בהם נתקלים באובדן שמיעה ובליקוי שמיעה הנגרם כתוצאה מרשלנות של צד שלישי, ניתן לפנות לקבל חוות דעת רפואית במסגרת מתאימה. אדם עשוי להיות זכאי בפיצויים כספיים עבור ההוצאות הרפואיות, אובדן ההכנסה, סבל פיזי וריגשי. כל זאת, ניתן לבחון באמצעות חוות דעת רפואית המתבצעת על ידי רופא מומחה באף אוזן גרון.

ליקוי שמיעה כתוצאה מחשיפה במקום התעסוקה

על המעסיק במקום העבודה מוטלת אחריות משפטית ומוסרית לפקח אחר רמות הרעש במקום התעסוקה. החשיפה לרעש חזק וקבוע בעבודה היא גורם נפוץ לאובדן שמיעה. אנשים החווים אובדן שמיעה כתוצאה מחשיפה במקום עבודתם, יכולים להגיש תביעת פיצויים.

חוות דעת רפואית מסייעת בתהליך ההסברה בדבר הזכויות המשפטיות במצב זה. חשוב לציין כי חלק ממקצועות הנושאים סיכון גבוה יותר מאחרים כוללים: כיבוי אש, נהגי אמבולנסים, פרמדיקים, עבודה במפעל, רכבת, מפעילי ציוד כבד, עבודות בנייה, עבודה בסביבת כלי טיס ושדות תעופה.

החשיבות של חוות הדעת רפואית

חשיפה לרעש באופן קבוע פוגעת במבנים של האוזן הפנימית, וגורמת בהמשך לחירשות. פציעות מסוימות יכולות להחלים לאורך זמן, בעוד שאחרות למרבה הצער נותרות קבועות. התסמינים כוללים: קשיי הבנה, צפצופים, וצלילים עמומים.
אם נגרם נזק לשמיעה על ידי רשלנות של מישהו אחר, או לאחר תאונה, כמו נפילה מגובה, או מעורבות בתאונה, מומלץ לקבל חוות דעת רפואית נוספת.רופאה

באופן מפתיע, מכשירי חשמל ביתיים פשוטים לעתים קרובות עולים על 100 דציבלים, וציוד בנייה באזור מגורים לעתים קרובות נמדד מעל 140. כיום ידוע כי חשיפה לצלילים מעל 120 דציבלים עשויה לגרום לנזק בלתי הפיך.
במרבית המקרים, קורבנות שחוו רשלנות רפואית אינם מכירים את זכויותיהם ודרכי סיוע בתחום. חוות דעת רפואית מספקת לאדם הדרכה חשובה המבטיחה את זכויותיו של הפונה. פנייה לקבלת חוות דעת רפואית משפטית במקרים רבים, נועדה לספק מענה מקצועי לפניות כתוצאה מרשלנות רפואית.

צרו איתנו קשר
ד"ר סימה יום-טוב
ד"ר סימה יום-טוב

מייסדת המרכז למכשירי שמיעה בישראל, עם ניסיון עשיר מאד רפואת השמיעה ושיפור אורח חיים של כבדי שמיעה. מרצה בכנסים בתחום, מנהלת השתלמויות ופורומים מקצועיים במטרה להעשיר ולשפר את התחום.

התקשרו עכשיו!
לייעוץ ופתרונות שמיעה