חברות מכשירי שמיעה

תוכן עניינים

חברות מכשירי שמיעהקיימות חברות רבות של מכשירי שמיעה אשר לכל אחת יהיו מכשירי שמיעה שונים בעלי יתרונות וחסרונות משלהם. קיימים מכשירי שמיעה שונים המתאימים לדרגות לקות שמיעה שונות ולמצבים שונים. אילו חברות מכשירי שמיעה קיימות ומומלצות? המאמר הבא הוא בשבילכם. 

 

קצת על מכשירי שמיעה

על מנת לבחור חברות מכשירי שמיעה יש להבין מהם מכשירי שמיעה בכלל. מכשירי שמיעה הם מכשירים שמטרתם לשפר את יכולת השמיעה של אנשים שסובלים מפגיעה שמיעתית. מכשירי שמיעה פועלים על ידי מספר רכיבים אלקטרוניים. קודם כל במכשירי שמיעה קיים מיקרופון קטן. תפקידו של המיקרופון הוא לקלוט את הצלילים בסביבה. בנוסף מכשירי שמיעה כוללים מגבר שמיועד להגביר את עוצמת הצליליים הנקלטים על ידי המיקרופון. מלבד למגבר מכשירי שמיעה כוללים רמקול שתפקידו לשלוח את הצלילים המוגברים לאוזן. בנוסף מכשירי השמיעה כוללים סוללה שמספקת אנרגיה לרכיבים האלקטרוניים במכשיר. קיימים סוגי מכשירי שמיעה למבוגרים הפועלים בטכנולוגיות שונות. 

 

חברות מכשירי שמיעה מומלצות

כפי שציינו קיימות חברות מכשירי שמיעה שונות. בין חברות מכשירי השמיעה המומלצות ניתן למצוא את חברת סטארקי , חברת ניו סאונד New Sound מארה”ב, חברת אוטיקון Oticon הדנית וחברת סוניק Sonic הדנית. החברות הללו נחשבות לחברות מכשירי שמיעה מומלצות שעובדות עם מהנדסים מעולים שמפתחים מכשירי שמיעה חדשים ואיכותיים בטכנולוגיות משופרות. 

קראו עוד: סוגי מכשירי שמיעה וההבדלים ביניהם

כיצד נבחר חברות מכשירי שמיעה?

על מנת לבחור חברות מכשירי שמיעה יש לקחת בחשבון את הנוחות של מכשיר השמיעה באוזן ואת התקציב. קודם כל יש לקחת בחשבון שלא תמיד מכשיר השמיעה היקר ביותר יהיה מכשיר השמיעה הטוב ביותר. כל מטופל פועל ומרגיש אחרת, לכל אחד האוזן בנויה קצת אחרת ולכן לכל אחד יכול להתאים מכשיר שמיעה אחר. לכן, קיימות חברות מכשירי שמיעה מומלצות בשוק אך חשוב לבדוק שמכשיר השמיעה אכן נוח לכם. 

כמו כן חשוב לזכור את התקציב. ככל שמכשיר השמיעה מתקדם יותר כך המחיר שלו יעלה ויכול להגיע עד ל-10,000 שקלים ויותר. לכן, בחנו את המכשירים השונים של החברות השונות וקחו בחשבון גם את התקציב שלכם. שימו לב שניתן לקבל מימון חלקי או מלא על ידי משרד הבריאות. המימון ניתן בקופות החולים השונות. 

כמובן שתמיד ניתן לקבל המלצות מאנשים אחרים. אם אתם לא מכירים, כיום אחת הפלטפורמות המרכזיות לקבלת המלצות היא קבוצות בפייסבוק. 

איך נדע שזה מתאים?

על מנת לדעת אם בחרנו בחברות מכשירי שמיעה מומלצות שיספקו לנו מכשיר נוח שישמש אותנו כהלכה יש לקחת בחשבון שני דברים- 

  • קלינאי תקשורת או האודיולוג שביצעו את בדיקת ההתאמה- מדובר באנשי מקצוע מנוסים שיודעים להמליץ ללקוח מה מתאים לו ואילו מכשירי שמיעה מומלצים עבורו- הן מבחינת רמת ירידת השמיעה, סוג לקות השמיעה והן מבחינת אורח חייו של הלקוח. 
  • הלקוח עצמו- לפני הרכישה הלקוח יוכל להתנסות במכשירי השמיעה השונים ולבחור את הנוח לו ביותר. כמו כן בדרך כלל לאחר הרכישה הלקוח יקבל את מכשיר השמיעה לתקופת ניסיון בה יבדוק שהמכשיר אכן משמש אותו בהתאם. 

 

התאמת המכשיר למטופל

קיימים סוגי מכשירי שמיעה שונים, של חברות שונות ברמות שונות המתאימים למצבים שונים. בדרך כלל מטופלים בעלי אורח חיים פעיל שמבלים שעות רבות מחוץ לבית ונפגשים עם אנשים רבים יבחרו במכשיר שמיעה מתקדם שמאפשר להם להתנהל במקומות רועשים והומי אדם. לעומת זאת מטופלים שמבלים את רוב שעות היום במקומות שקטים יוכלו להסתפק במכשירי שמיעה בסיסיים. הבחירה במכשיר השמיעה תתבצע על ידי התאמה ועל ידי העדפה אישית ותקציב של המטופל. 

קראו עוד: איך בנוי מכשיר שמיעה?

כיצד תתבצע ההתאמה?

הצורך במכשירי שמיעה יכול לנבוע מסיבות שונות. כל לקות שמיעה מסווגת בהתאם לדרגת חומרה אחרת. כאשר מבצעים בדיקת שמיעה ידרגו לנו את לקות השמיעה בהתאם למידת השמיעה של המטופל. ליקוי שמיעה מזערי יתאפיין בירידה של עד 25 דציבלים ואילו ליקוי שמיעה חמור יתאפיין בירידה של מעל 70 דציבלים. לכן, לכל לקות שמיעה יש לבצע התאמה למכשיר שמיעה מתאים. 

התאמת מכשירי שמיעה למבוגרים מתבצעת במכון אודיולוגי על ידי אדם בעל ניסיון בתחום האודיולוגיה ובמכשירי שמיעה. 

על מנת להתאים את מכשיר השמיעה למטופל ולבחור במכשיר השמיעה המומלץ ביותר של חברות מומלצות יש לבצע קודם כל בדיקה אצל רופא אף אוזן גרון ובדיקת שמיעה עדכנית. כמו כן יש לקחת בחשבון מספר גורמים-

  • רמת הירידה בשמיעה
  • קשיים הנלווים לירידה בשמיעה 
  • תפקוד מוטורי ומצב ראייה 
  • מצב רפואי של האוזן 
  • אורח החיים והצרכים התקשורתיים של המטופל 

כמה זה עולה?

קשה לענות באופן חד משמעי מה המחיר של מכשירי שמיעה מאחר שטווח המחירים הוא רחב ותלוי בגורמים שונים בהם גם חברות מכשירי שמיעה וסוג מכשיר השמיעה. ככל שמכשיר השמיעה יהיה מתקדם יותר כך המחיר שלו יהיה גבוה יותר. 

יש לשים לב שכאשר רוכשים מכשיר שמיעה המחיר נוגע למכשיר אחד ולא לזוג.  

  • המחיר למכשירי שמיעה בסיסיים ינוע בין 1,000 ל-3,000 שקלים למכשיר שמיעה. במקרים רבים ניתן לקבל מכשירי שמיעה בסיסיים בהשתתפות עצמית נמוכה או ללא השתתפות עצמית כלל. 
  • המחיר למכשירי שמיעה ינוע בין 5,000 ל-6,000 שקלים למכשיר שמיעה. מכשירים אלה בדרך כלל יצריכו השתתפות עצמית של 3,500 שקלים ויותר. 
  • המחיר למכשירי שמיעה מתקדמים ינוע בין 7,000 ל-8,000 שקלים למכשיר שמיעה. מכשירים אלה בדרך כלל יצריכו השתתפות עצמית של 5,500 שקלים ויותר. 
  • המחיר למכשירי שמיעה פרמיום או עילית ינוע בין 9,000 ל-11,000 שקלים למכשיר שמיעה. מכשירים אלה בדרך כלל יצריכו השתתפות עצמית של 7,500 שקלים ויותר. 

 

לסיכום, כפי שהבנו קיימות חברות מכשירי שמיעה שונות וסוגי מכשירי שמיעה שונים. חשוב לבחור במכשיר השמיעה הטוב לנו ביותר על מנת לקבל מענה מתאים ללקות השמיעה שלנו. 

צרו איתנו קשר
ד"ר סימה יום-טוב
ד"ר סימה יום-טוב

מייסדת המרכז למכשירי שמיעה בישראל, עם ניסיון עשיר מאד רפואת השמיעה ושיפור אורח חיים של כבדי שמיעה. מרצה בכנסים בתחום, מנהלת השתלמויות ופורומים מקצועיים במטרה להעשיר ולשפר את התחום.

התקשרו עכשיו!
לייעוץ ופתרונות שמיעה