אפליקציות נגישות ללקויי שמיעה

תוכן עניינים

אפליקציות ללקויי שמיעהאנשים הסובלים מלקויות שמיעה מוצאים עצמם במאבק לא פשוט של התנהלות בחיי היום יום. כל אמצעי שיוכל לסייע להם להבין את הקולות הנמצאים סביבם הוא בעל חשיבות מכרעת.

לצד האביזרים והכלים המסורתיים יותר, דוגמת מכשירי השמיעה והמגברים למיניהם, נכנסו לתמונה בשנים האחרונות פתרונות מסוג אחר: אפליקציות ייעודיות לטלפונים החכמים, חלקן נחשבות למוצלחות בכל קנה מידה.

מהם היתרונות של אפליקציות ללקויי שמיעה?

כפי שתראו בהמשך, יש מספר אפליקציות המיועדות ללקויי שמיעה, כל אחת מבצעת דברים שונים. ברמה הכללית ניתן יחד עם זאת לטעון שהאפליקציות האלה בהחלט יכולות לשפר את איכות החיים של הסובלים מהבעיה המורכבת הזו.

היתרון הוא שהאפליקציות נחשבות לנגישות מאד, וזאת להבדיל מעלות מכשירי השמיעה. יש אפליקציות מוצלחות בתחום שניתן להוריד ללא תשלום, או לחלופין שמגיעות עם תג מחיר שהוא בהחלט סביר.

העובדה היא שהטלפון החכם כיום נמצא באמתחתו של האדם הממוצע כמעט בכל רגע נתון. במקרה של לקויי שמיעה זה לא מובן מאליו, כי מן הסתם אותם אנשים לא יוכלו לתקשר בצורה רגילה באמצעות הטלפון. עם זאת, באמצעות היישומים המיועדים לטלפונים החכמים ניתן לשפר את הנגישות של המכשירים האלה, כך שגם הסובלים מלקויות שמיעה יוכלו להפיק מהם את המקסימום.

מספר אפליקציות מומלצות

כעת הגיע הרגע להיכנס מעט בעובי הקורה ולסקור אפליקציות שיכולות לסייע מאד ללקויי השמיעה. אפליקציית AVA נחשבת למוצלחת בכל קנה מידה, ומספקת שירות חשוב מאד עבור החרשים: את האופציה לקחת חלק בשיחות קבוצתיות וזאת באמצעות טכנולוגיה הממירה דיבור קולי לטקסט כתוב. כאשר האדם הלוקח חלק בשיחה מדבר אל המיקרופון המובנה בטלפון החכם שלו, הדיבור מומר לטקסט המוצג על גבי המסך.

גם אפליקציית תרגום מרחוק, שפותחה על ידי המכון לקידום החרש, יכולה לשנות לטובה את החיים של האדם הסובל מלקות השמיעה. העיקרון כאן פשוט: במסגרת השירות מועסקים מתורגמנים לשפת הסימנים שיכולים לתרגם את תוכן כל שיחה למשתמש, בין אם שיחה המוזמנת מראש ובין אם שיחה הנערכת בזמן אמת. לצד זה מוצעת במסגרת השירות האפשרות לתמלול של הדברים שנאמרו.

את הסקירה אנחנו ממשיכים עם אפליקציה בשם SoundAMP, אשר התפקיד המרכזי שלה הוא להגביר את הסאונד החלש מאד ששומעים אנשים רבים הסובלים מלקויות שמיעה.

מה שהאפליקציה עושה הוא לסנן את רעשי הרקע (אחת הרעות החולות של בעיות מגוונות בשמיעה), כשאופציה אחרת היא לחזור פרק זמן של כחצי דקה אחורנית לצורך שמיעה חוזרת. כאשר משתמשים בממשק הזה אין צורך לבקש מהאנשים שמשוחחים עימם לחזור על דבריהם מספר פעמים, מה שלא תמיד פשוט מבחינה טכנית וגם לא נעים.

לא רק אפליקציות

האפליקציות ללקויות השמיעה מכניסות אותנו לעולם רחב, שכאן הראינו רק טעימה קטנה ממנו. האפליקציות האלה בהחלט יכולות לסייע בתרגום קול למלל או לשפת הסימנים, בהגברת הרעשים וכיוצא בזה.

עם זאת, ברור שאי אפשר להתבסס עליהן באופן מיידי. האפליקציות נוטות להיות מוגבלות בדברים שהן מבצעות ביחס למכשירים מקצועיים המוצעים, אותם צריך לרכוש לרוב בכל מקרה. שילוב בין מכשירים לאפליקציות יכול ליצור שלם הגדול מסך החלקים שלו, כאשר ללא האביזרים הרשמיים האפליקציות עלולות להיות חסרות תועלת.אפליקציות נגישות ללקויי שמיעה

היישומים האלה כן יכולים לסייע בדברים נקודתיים, דוגמת שיחות חשובות שצריך לעקוב אחריהן או סביבה רועשת במיוחד בה נתקלים, אבל רצוי שלא לנסות להתבסס עליהן בכל עת. אסור לשכוח שאנחנו מדברים כאן על טלפונים חכמים, שלא יכולים להיות צמודים אל האדם המחזיק בהם בכל רגע נתון.

צרו איתנו קשר
ד"ר סימה יום-טוב
ד"ר סימה יום-טוב

מייסדת המרכז למכשירי שמיעה בישראל, עם ניסיון עשיר מאד רפואת השמיעה ושיפור אורח חיים של כבדי שמיעה. מרצה בכנסים בתחום, מנהלת השתלמויות ופורומים מקצועיים במטרה להעשיר ולשפר את התחום.

053-3524859
לייעוץ ופתרונות שמיעה