מכשירי שמיעה לטלוויזיה

תוכן עניינים

מכשירי שמיעה לטלוויזיההפרעות בשמיעה הן מצב מגביל ביותר, אשר יכול להופיע בכל גיל אך נפוץ בעיקר באנשים מבוגרים, וכיום ניתן להתמודד איתו בצורה טובה על ידי שימוש במכשירי שמיעה מסוגים שונים, הכוללים גם מכשירי שמיעה לטלוויזיה.

עבור אנשים רבים, הטלוויזיה היא אמצעי בידור חשוב, אשר מספק להם עניין רב במשך שעות רבות. הצפייה בטלוויזיה מאפשרת לאנשים להישאר מעודכנים, ליהנות מסדרות ומסרטים ולהעביר שעות ארוכות באמצעות צפייה במסך. עבור אנשים מבוגרים, הטלוויזיה היא במקרים רבים אמצעי הבידור היחיד, ובאמצעותה הם מעבירים שעות רבות במהלך היום.

אנשים הסובלים מלקות שמיעה, יכולים ליהנות פחות מהטלוויזיה, ולשם כך קיימים מכשירי שמיעה לטלוויזיה ייעודיים ועזרים נוספים אשר מסייעים להם לשמוע את הטלוויזיה וליהנות מהשידורים השונים.

חשוב לציין שבשנים האחרונות תחום מכשירי השמיעה למטרת בידור השתפר בצורה מרשימה, וכיום ניתן למצוא מכשירי שמיעה לטלוויזיה כאלה באולמות התיאטרון, בבתי קולנוע, במוזיאונים ובמקומות נוספים, בהם יכולים לקויי שמיעה ליהנות למרות המוגבלות שלהם.

איך מכשירי שמיעה לטלוויזיה פועלים

קיימים כיום בשוק מכשירי השמיעה מכשירים רבים לשימוש לצפייה בטלוויזיה, ורובם פועלים על ידי עקרונות דומים. ברוב המכשירים, קיים משדר המחובר לטלוויזיה אשר קולט את הקול המופק ממנה. המשדר מעביר את הקלט אל מקלט הנמצא על צווארו של המטופל (על ידי לולאה הנקראת לולאת Loop), אשר מגביר את הקול ובאמצעות אוזניות מיוחדות או שידור למכשיר השמיעה הקיים מאפשר האזנה לטלוויזיה.מכשירי שמיעה לטלוויזיה

הקשר בין המכשירים האלה מתבצע בעיקר על ידי גלי אינפרא אדום או בדרכים נוספות, ומחייב שהמקלט והמשדר יהיו בטווח סביר (כלומר, לא ניתן להאזין לטלוויזיה כאשר נמצאים בחדר אחר). כמו כן, המטופלים יכולים לווסת את עצמת הקול ואת התדרים השונים ולהתאים אותם למגבלת השמיעה שלהם, כך שיוכלו לשמוע בצורה טובה. בדרך כלל לוקח מספר ימים או אפילו שבועות עד שמצליחים להתאים את המכשיר בצורה טובה, ולעתים יש להיעזר באיש מקצוע לשם כך.

מכשירי שמיעה לטלוויזיה בעלי מצב T

בחלק גדול ממכשירי השמיעה לשימוש היום יומי, קיים גם מצב T המאפשר האזנה לטלוויזיה. במכשירים אלה, כאשר המטופל מעוניין להאזין לטלוויזיה הוא עובר למצב הזה, אשר גורם לקליטת הקול מהטלוויזיה והגברתו. כאשר מעוניינים להפסיק להאזין לטלוויזיה, עוברים למצב הרגיל אשר מאפשר את קליטת רעשי הסביבה. מצב T קיים לרוב במכשירי שמיעה הנמצאים מחוץ לאוזן, אך גם בחלק מהמכשירים הפנימיים ניתן לשלב את המצב הזה.

היתרונות במכשירי שמיעה לטלוויזיה

מכשירי השמיעה לטלוויזיה מספקים מספר יתרונות חשובים, הכוללים:

  • עוצמה מתאימה וממוקדת – המכשירים מגבירים את הסאונד המופק מהטלוויזיה באופן מותאם, כך שיהיה בעוצמה המתאימה לאוזניו של המטופל.
  • נטרול רעשי רקע – פעמים רבות רעשי רקע מפריעים לאנשים הסובלים מהפרעות שמיעה להאזין לטלוויזיה, ומכשירי השמיעה יודעים לנטרל את הרעשים האלה.
  • נוחות – שימוש במכשיר שמיעה מאפשר נוחות רבה למטופל ולסביבתו. במקום להגביר את הטלוויזיה לעוצמות גבוהות במיוחד אשר גורמות לייצור סאונד לקוי ולהפרעה לסביבה, מכשירי השמיעה מספקים למטופלים פתרון פשוט ונוח ביותר.

התאמה למקומות ציבוריים

בחלק מהמכשירים מתאפשרת התאמתם למקומות ציבוריים בהם קיימת מערכת לסיוע ללקויי שמיעה. מקומות רבים כמו תיאטרון ובתי קולנוע מספקים אמנם לציבור לקויי השמיעה עזרי שמיעה, אך רוב האנשים יעדיפו להביא את מכשירי השמיעה המתאימים להם מהבית, ובעזרתם ליהנות מהאזנה נעימה להצגה או לסרט.מכשירי שמיעה לטלוויזיה ייעודיים

אפשרות ההתאמה למקומות ציבוריים חשובה ביותר במיוחד כאשר מדובר באנשים צעירים ופעילים, ופחות קריטית כאשר מדובר בקשישים אשר אינם מבקרים באופן קבוע בתיאטרון או בבית הקולנוע.

צרו איתנו קשר
ד"ר סימה יום-טוב
ד"ר סימה יום-טוב

מייסדת המרכז למכשירי שמיעה בישראל, עם ניסיון עשיר מאד רפואת השמיעה ושיפור אורח חיים של כבדי שמיעה. מרצה בכנסים בתחום, מנהלת השתלמויות ופורומים מקצועיים במטרה להעשיר ולשפר את התחום.

053-3524859
לייעוץ ופתרונות שמיעה