מכשיר שמיעה קטן

תוכן עניינים

קיימים דגמים רבים של מכשירי שמיעה אשר הופכים, ככל שהזמן עובר, לקטנים יותר ויותר. מכשיר שמיעה קטן כולל יתרונות רבים אך גם חסרונות, לכן חשוב לבחור את מכשיר השמיעה על פי פרמטרים נוספים ולא רק בזכות גודלו.

מכשיר שמיעה קטן
מכשיר שמיעה קטן

מכשירי שמיעה מגבירים את עוצמת הקול ועל ידי כך מסייעים לבעלי לקויות שמיעה או מבוגרים אשר איבדו את יכולת השמיעה עם הגיל, לשמוע יותר טוב. קיימים שני סוגים עיקריים של מכשירי שמיעה: דיגיטלי ואנלוגי. מכשיר שמיעה דיגיטלי מעבד את הצליל שמגיע אליו מן הסביבה ומשפר באופן משמעותי את יכולת האבחנה בין הצלילים.

מכשיר שמיעה אנלוגי, מגביר את עוצמת הצלילים באופן שווה, אך לא מעבד או מבחין בין הצלילים השונים ולכן נחשב לאיכותי פחות.

בכל מכשירי השמיעה קיים מיקרופון אשר קולט את הצלילים מן הסביבה ומגבר אשר מגבירם ומעבירם אל האוזן באמצעות רמקול, ויברטור או אלקטרודה. ככל שהמכשיר חכם יותר כך הוא יכיל יותר פרטים ויעניק תוצאת שמיעה איכותית יותר.

סוגי המכשירים

התפתחות הטכנולוגיה הביאה להתקדמות עצומה בתחום מכשירי השמיעה. אם בעבר מכשיר השמיעה היה גדול מאוד, כיום ניתן למצוא מכשירים זעירים שכמעט ולא מבחינים בהם.

סוגי המכשירים:

  • מכשירי שמיעה אשר יושבים מאחורי האוזן – מכשירים אלו מגיעים בגדלים שונים וניתנים להתאמה פתוחה עם אוזניה או עם צינורית.
  • מכשירי שמיעה היושבים בתוך האוזן – מכשיר קטן המותאם באופן אישי לאוזן של הלקוח ולצרכיו השמיעתיים.מכשיר שמיעה קטן לאוזן
  • מכשירי שמיעה זעירים – מכשיר קטן מאוד הממוקם באופן בלתי נראה מאחורי האוזן. גודלו 2 ס"מ ומשקלו 1.4 גרם. הוא אינו מורגש הן למטופל והן לסובבים אותו. הרמקול ממוקם בתוך האוזן והוא מעביר את הצלילים למכשיר השמיעה באמצעות צינור דק ובלתי נראה.
  • מכשירי שמיעה זעירים בהתאמה פתוחה – המכשיר זעיר במיוחד וממוקם בתוך האוזן. המיקרופון ממוקם בנפרד מן הרמקול באפרכסת באופן הנסתר מן העין. ההפרדה בין הרמקול למיקרופון מאפשרת הגברה יעילה יותר של צלילי הסביבה ומעניק תחושה פחות מעיקה בתוך האוזן, מכיוון שהוא לא אוטם אותה לחלוטין.
  • ויגו פרו של חברת "אוטיקון" – מכשיר זעיר ומשוכלל במיוחד אשר מעניק איכות שמע יוצאת מן הכלל וכן מאפשר חיבור גם למערכות FM.

מכשיר שמיעה קטן – יתרונות

  • אסתטיקה – אחד היתרונות הגדולים של מכשיר שמיעה קטן הוא היכולת שלו להתיישב באופן נסתר בתוך האוזן.
  • נוחות – מכיוון שמכשיר השמיעה כה קטן הוא אינו אוטם את האוזן לחלוטין, קיים מעבר אוויר חופשי ואין תחושה של אטימות מן הסביבה.
  • פיתוח טכנולוגי – רוב המכשירים הזעירים הינם מכשירים המפותחים ברמה הטכנולוגית הכי חדישה ומשוכללת שיש. המכשיר מותאם באופן אישי לאוזנו של המטופל, מעניק תוצאות שמע מדוייקות יותר, אבחנה בין צלילים טובה יותר וכן תחושה טבעית יותר של שמע.

מכשיר שמיעה קטן – חסרונות

  • עלות יקרה – ככל שהמכשיר מפותח מן הבחינה הטכנולוגית, כך עולה גם מחירו. בני גיל הזהב המבוטחים מקבלים הנחות בעת קניית המכשיר וכן ישנן הנחות מן הקופה לרכישת מכשירי שמיעה לקשישים, אך לא לכל סוגי המכשירים ולא בכל המקומות.
  • טכנולוגיה מפותחת מדי – מכשירים המפותחים טכנולוגית ברמה גבוהה לא מתאימים לכל אחד, במיוחד לא לאנשים מבוגרים אשר מתקשים עם סוג טכנולוגיה שכזה. כדי להשתמש במכשיר יש צורך לדעת לתפעלו ולעבוד עימו- פעולות שלא מתאימות לכל אחד.מכשיר שמיעה קטן לאזניים
  • רמת קואורדינציה – ככל שהמכשיר קטן יותר הוא דורש יכולת קואורדינציה גבוהה יותר. בגיל מבוגר יורדת היכולת הטכנית ועימה רמת הקואורדינציה, לעיתים הידיים רועדות וכדומה- כל אלה מקשים על היכולת להשתמש במכשיר.

תקופת ההסתגלות לאחר התקנה של מכשיר שמיעה קטן לא פשוט כמו שחשבתם

בשורות שקדמו לקריאת השורות האלה, הבנו והכרנו קצת את מכשירי השמיעה השונים, מה הן היתרונות בהתקנה של מכשיר שמיעה קטן, וכיוצא בזאת. כעת, חשוב להבין ולהכיר את תהליך ההסתגלות לאחר תחילת השימוש במכשירי השמיעה השונים – תקופת הסתגלות שעשויה להיות לא פשוטה למטופלים רבים במכשירי השמיעה השונים. בסופו של דבר – כמעט כל דבר חדש בחיים שלנו דורש פרק הסתגלות כזה או אחר. בין אם מדובר על התרגלות לנסיעה באוטו חדש, הסתגלות לראיה דרך משקפי ראיה חדשים, או אפילו הסתגלות לישיבה על כורסה חדשה שרכשנו לסלון ביתנו – בני אדם רגישים לשינויים, דבר שיוצר כתוצאה ישירה פרק זמן של הסתגלות, שעבור אנשים רבים עשוי להיות לא פשוט בכלל. התקנה של מכשיר שמיעה קטן היא תהליך לא פשוטה עבור אנשים רבים, בעיקר אנשים שלא שמעו באוזניהם בצורה תקינה פרק זמן ממושך. לאט לאט, לאחר שאנחנו מתנסים בשמיעה דרך מכשיר שמיעה קטן – אנחנו מתחילים להבין כיצד המכשיר הקטן הזה יכול לסייע לנו, איך מרכיבים את מכשיר השמיעה, ויותר מכל – אנחנו לומדים לשמוע מחדש.

טיפים לתחזוקה ושמירה על מכשיר שמיעה קטן חדש

מכשיר שמיעה קטן הוא מכשיר טכנולוגי ורגיש מאוד. כדי שמכשיר השמיעה שלנו ישרת אותנו בצורה הראויה והטובה ביותר – עלינו להעניק לו בחזרה טיפול עדין ומסור למדי. בדיוק בשביל הבאנו לכם מספר טיפים לשמירה ותפעול של מכשיר השמיעה שלכם. בראש ובראשונה – תשתדלו לנקות באופן סדיר את מכשיר השמיעה שלכם – רצוי באמצעות מטלית יבשה. מים וסבון לא מומלצים – שכן הם עשויים לפגוע במכשיר השמיעה בעצמו. בנוסף, הקפידו על הוצאת הסוללה במהלך הלילה, כך תשמרו על חיי סוללה ארוכים יותר לאורך זמן.

לסיכום, קיימים סוגים שונים של מכשירי שמיעה ויש להתאים את סוג המכשיר בהתאם לסוג הבעיה. אין ספק כי מכשיר שמיעה קטן יכול להקל במגוון של מצבים ולאפשר לאדם הסובל מלקות שמיעה או בעיית שמיעה לשפר משמעותית את איכות השמיעה שלו וכך גם את איכות החיים שלו

צרו איתנו קשר
ד"ר סימה יום-טוב
ד"ר סימה יום-טוב

מייסדת המרכז למכשירי שמיעה בישראל, עם ניסיון עשיר מאד רפואת השמיעה ושיפור אורח חיים של כבדי שמיעה. מרצה בכנסים בתחום, מנהלת השתלמויות ופורומים מקצועיים במטרה להעשיר ולשפר את התחום.

053-3524859
לייעוץ ופתרונות שמיעה